La intel·ligència artificial (IA) ha arribat a la societat actual per a quedar-se. La generalització del seu ús és relativament recent, encara que altres comeses com les relacionades amb la seguretat ja porten anys aplicant-se. Ara, un dels principals desafiaments passa per implantar la IA als processos productius de les empreses, sota demanda d’aquestes mateixes. És per això pel que diferents ens empresarials programen jornades amb les que divulgar com aquest recurs pot millorar la capacitat de gestió i els propis processos productius de les mercantils.
Aquest fer ha reunit a prop de 80 representants d’aquestes a l’Àgora d’Alcoi per a interessar-se per casos d’èxit en l’aplicació de la IA en empreses. Un dels principals beneficis que aporta aquest recurs fa referència a la gestió o els comptes, que requereixen de moltes hores setmanals per al personal d’una determinada empresa. Amb la IA, eixos processos poden veure’s reduïts a la mínima expressió, permetent destinar temps a altres accions i, per tant, incrementant la productivitat.
La intel·ligència humana, per davant
La IA pot aportar molts beneficis a les empreses, però també corre el risc de perjudicar seriosament als seus treballadors, al substituir algunes de les seues tasques. No obstant, els experts recomanen adaptar-se a ella, tal i com va ocórrer fa unes dècades amb els ordinadors. En qualsevol cas, les persones han d’estar sempre presents davant allò que aporte la IA, degut a que aquesta no té la raó absoluta i, com els humans, també pot equivocar-se.
La jornada, convocada pel CEEI Alcoi-València, ha comptat també amb temps per a que els responsables empresarials intercanvien experiències.