Cap persona és aliena a la situació de crisi sanitària, econòmica i social que ha generat el coronavirus arreu del món entre 2020 i 2021. La pandèmia ha modificat el dia a dia de cada habitant de la Terra, que ha hagut d’adaptar-se a la distància social, l’ús d’equips de protecció individual al treball i inclús al carrer, o ha patit les conseqüències de l’auto aïllament recomanat per a combatre el virus -l’anomenada fatiga pandèmica-. Ni tant sols els xiquets s’han lliura dels canvis que la Covid19 ha forçat a implantar en la societat.
Així ho estableix el darrer estudi que l’empresa especialitzada Kids Insights ha dut a terme en col·laboració amb l’Associació Espanyola de Fabricants de Joguets (AEFJ). L’informe -elaborat en el darrer trimestre de 2020 amb entrevistes a més de 5.000 xiquets espanyols- estableix que el confinament ha disparat l’ús de les eines de joc via internet. Un fet que pot canviar la concepció de la producció i promoció dels productes jogueters per a adaptar-los a una nova realitat més virtual i que pareix haver vingut per a quedar-se.
L’estudi també ha destapat una important novetat respecte al consum de joguets per part dels xiquets. Cada vegada, inclús els més joves es mostren més preocupats per l’economia, inclosa la que afecta als joguets com a un dels seus productes preferits. El percentatge de xiquets que mostren la seua inquietud en aquest sentit augmenta amb l’edat, i es situa en el 24% dels enquestats, que prefereixen comprar a comerços de proximitat i independents de les grans cadenes. Un fet que condueix a altra de les conclusions de l’estudi: els xiquets cada vegada valoren més la pertinença al territori. Ja des dels 6 anys d’edat, els xiquets han mostrat un interès creixent en donar suport a marques implantades en el seu àmbit de proximitat.
L’estudi també busca orientar les actuacions de les empreses del sector cara al futur per a millorar el seu posicionament entre els seus principals consumidors. Una de les recomanacions que estableix el document és treballar en reforçar el joc no virtual sense separar-lo de l’ús d’internet, més bé entrellaçant les dos maneres de jugar.