La Fira de Sant Isidre de Castalla és un dels esdeveniments d’aquest tipus que es celebren a la muntanya. Però l’Ajuntament castellut ha detectat una minva en el nombre d’expositors i l’atractiu que té la fira per a ells. Per això, va a encetar un estudi per a detectar les principals mancances de l’esdeveniment i posar-li solució. L’objectiu és convertir-la en un referent a nivell provincial basant-se en la fira de fires: la de Tots Sants de Cocentaina.
A bona part de les poblacions de l’Alcoià, El Comtat i la Foia de Castalla es duen a terme fires comercials i gastronòmiques que busquen incentivar el creixement de les visites a cadascuna d’elles. Tant es així que a la muntanya es du a terme l’esdeveniment d’aquestes característiques més gran de tota la Comunitat Valenciana amb la Fira de Tots Sants de Cocentaina. Davant d’ella, la resta es queden menudes, ja que rep vira mig milió de visitants anuals. Però, precisament per això, es l’espill en el que es miren la resta de fires de l’interior alacantí.
Entre elles està la de Sant Isidre, que té lloc al mes de maig a Castalla. Es tracta d’un esdeveniment comercial que porta prop de 3 dècades tractant de dinamitzar el comerç local castellut. No obstant, durant els darrers exercicis, l’Ajuntament de Castalla ha detectat una minva tant en el nombre d’expositors com en el de visitants en algunes zones de la fira. Per això, l’administració castelluda s’ha plantejat re pensar aquest esdeveniment per a revitalitzar-lo. Cosa que es farà mitjançant un estudi que comença ja mateix i que analitzarà fortaleses i debilitats de la fira.
Una empresa de la zona, amb experiència avaluant la Fira de Cocentaina, serà l’encarregada de dur a terme l’estudi. S’estudiaran totes les àrees en que es divideix l’esdeveniment castellut per a buscar vectors de millora que l’ubiquen com a un dels referents de la zona. Actualment, la Fira de Sant Isidre de Castalla és coneguda a les localitats de la sub comarca de la Foia. Però l’objectiu municipal és que persones de tota la província la coneguen i es senten atrets per la seua oferta de tota índole. S’aconseguiria així una major dinamització econòmica, tant per al comerç i l’hostaleria local com per a les localitats veïnes.
L’actualització de la Fira de Sant Isidre a Castalla inclou també la instal·lació de mètodes per a controlar l’afluència de públic i campanyes publicitàries per a donar-la a conèixer.