La Diputació d’Alacant ha invertit 120.000 euros a la plantació d’arbrat i millora de l’entorn de Tibi i Monòver. La Diputada de Medi Ambient, Mª Magdalena Martínez, ha visitat aquest dimarts 8 d’abril les dues localitats per signar l’acta de lliurament d’aquestes obres amb què es renova la imatge de diferents espais dels dos municipis.
“Des de la Diputació d’Alacant estem fent un esforç per millorar els nostres municipis, dotant-los de més espais verds que contribuisquen a lluitar contra el canvi climàtic i facen dels pobles i ciutats entorns agradables i respectuosos amb el medi ambient“, ha manifestat la responsable provincial.
La primera visita de la diputada, acompanyada per l’alcalde, José Luis Candela, ha estat a Tibi, on gràcies a una subvenció de 58.500 euros s’ha procedit a la plantació d’arbrat, amb espècies adaptades al medi i a l’espai, a la zona verda al costat de la piscina municipal i del carrer Martín Carbonell.
Aprofitament de pluvials
El projecte ha inclòs la instal·lació d’auxiliars per al correcte desenvolupament dels arbres, com ara reg, escocells i tutors, i sistemes d’aprofitament de les aigües pluvials i millora del creixement radicular. Així mateix, s’han creat corredors verds per a connexió de les àrees urbanes i periurbanes i s’han adaptat les zones arbrades per millorar la mobilitat de vianants i afavorir així la sostenibilitat i la reducció d’emissions per l’ús de vehicles.