Entre les jornades del dimecres 18 i el diumenge 22 de gener es celebra a la Fira de Madrid IFEMA una nova edició de la Fira Internacional de Turisme, més coneguda com a Fitur. L’esdeveniment suposa la cita més important del sector a nivell europeu i compta amb representació dels cinc continents als pavellons de la instal·lació madrilenya. Com cada any, bona part de les localitats de l’Alcoià, El Comtat i la Foia de Castalla estaran presents en la fira sota el paraigües del Patronat Provincial de Turisme Costa Blanca.
Aquest organisme provincial és un dels principals de tota Espanya, i des de fa uns anys està duent a terme una ferma aposta per diversificar el potencial atractiu de les poblacions alacantines més enllà del sol i la platja. Enguany, la principal aposta de Costa Blanca en quant a promoció turística té a veure amb les noves tecnologies. Així, aquest dimecres el patronat presenta a Fitur ‘Costa Blanca augmentada’, un projecte per a fer accessible amb realitat virtual totes i cadascuna de les destinacions alacantines. L’objectiu és que aquesta visita virtual augmente les presencials.
L’oferta de les comarques
El mostrador del patronat donarà cabuda als tècnics de turisme de les localitats de la muntanya alacantina. Alcoi, Ibi, Castalla i Onil estaran presencialment divulgant aquestes destinacions i presentant alguns dels seus atractius. Així, la capital de l’Alcoià farà del futur Museu de Camilo Sesto un dels potents tractors de visites en 2023; Ibi farà allò propi amb la Casa dels Reis Mags; mentre que Castalla i Onil basen la seua difusió turística en la gastronomia i les fires. Per a atraure visitants a aquestes localitats, Costa Blanca preveu reunions amb aerolínies i touroperadors de mercats turístics emergents.
En matèria cultural, la gran aposta de Costa Blanca per a enguany es centra en la mostra dels guerrers de terracota de Xi’an.