Jaume Berenguer, Alcalde d’Onil, ha presentat OnilApp, una nova via de comunicació entre el Consistori i la ciutadania el principal objectiu de la qual és mantenir informats els colivencs de tots el que passa al seu municipi. Tal com ha indicat l’edil, aquest nou recursos cerca “fomentar la comunicació amb la ciutadania; i que, a través d’un sol clic, puguen conèixer les diferents activitats que es fan al municipi i impulsar hàbits participatius dels veïns d’Onil.
Berenguer ha informat que és un servei municipal gratuït, que el gestiona el mateix Ajuntament per difondre informació institucional d’Onil, mitjançant l’enviament unidireccional de missatges, a través del sistema de missatgeria instantània WhatsApp. En tractar-se d’un servei unidireccional, en cap cas no es respondran cridades ni missatges. Les comunicacions es duran a terme a través de llistes de difusió i no de grups de WhatsApp, per no incomplir el Reglament Europeu.
La informació tindrà sempre caràcter municipal -bans, agenda, activitats, informació sobre emergències, terminis burocràtics, convocatòries, concursos, subvencions, notícies, etc…-. Mai seran de caràcter comercial i en cap cas suposa un mitjà de notificació de tràmits administratius, ni un canal per comunicar queixes o incidències, ja que per això l’ajuntament disposa del servei de Línia Verda Onil.
Com activar-ho?
El servei Onil- App estarà operatiu de dilluns a diumenge de 8.00 ha 22.00 h, excepte comunicacions de caràcter excepcional, emergència o urgència i qualsevol persona empadronada a la localitat d’Onil o a qualsevol altre municipi podrà gaudir aquest servei. Per utilitzar-lo, cal afegir el número de telèfon 660 575 262 a la llista de contactes del telèfon i enviar un missatge amb la paraula ALTA.
En definitiva, OnilApp és un nou servei d’informació municipal a Onil, que permetrà a totes les persones del municipi tenir al mòbil informació institucional de manera ràpida, senzilla i gratuïta, a través d’un dels mitjans de comunicació interpersonal més populars en l’actualitat, WhatsApp, i complementant d’aquesta manera la resta dels canals de comunicació institucionals.
El fet d’utilitzar aquest canal de comunicació respon que tant joves com grans poden utilitzar-lo sense esforç, i és un canal de comunicació emprat de forma massiva.