Les obres començaran el proper any i tenen un termini d’execució de 4 mesos.
Una nova rotonda regularà el trànsit a la intersecció entre l’Av. Azorín amb l’Avinguda Miguel Hernández d’Ibi, així es detalla en el projecte realitzat per la Regidoria d’Urbanisme del consistori ibense. L’àmbit d’actuació d’aquesta millora s’estén al tram de l’Avinguda d’Azorín entre Avinguda Joan Carles I i Carrer Verge de Guadalupe i a les confluències entre Avinguda d’Azorín i Carrer Miguel de Cervantes, Avinguda Miguel Hernández i Carrer la Via.
El pressupost base de licitació és de 214.208,32 euros, sent el pressupost d’execució material de 180.006,99 euros. L’objecte de les obres projectades és la transformació de la intersecció de dues avingudes principals de la localitat com són l’Avinguda d’Azorín i l’Avinguda de Miguel Hernández d’Ibi en una rotonda urbana que dinamitze el trànsit rodat, reduint el temps d’espera en parat dels vehicles que circulen per l’Avinguda de Miguel Hernández, mancats de prioritat de pas.
Les obres, que començaran el proper any i tenen una durada aproximada de 4, consistiran en la renovació i adequació del paviment de voreres, la generació de la rotonda, la reposició d’asfalts i reforç de ferms. D’altra banda, també es modificarà l’enllumenat públic, es millorarà la xarxa d’abastament d’aigua i es reposaran arquetes i registres afectats de les obres, així com embornals i defenses de drenatge previs a la rotonda i la senyalització s’adaptarà a la nova realitat, tot això sempre compliment a normativa d’accessibilitat.
Recordem que la regulació del trànsit entre les Avingudes Miguel Hernández i Azorín a la localitat d’Ibi, s’ha vingut regint en aquest temps per semàfors. Model que no ha resultat ser una solució efectiva dins de l’entramat urbà, a causa dels condicionants de temps d’atur i marxa que afectaven a una altra via tan important com és l’Avinguda Joan Carles I, artèria principal de la localitat. Posteriorment, han anat apareixent altres solucions de regulació de trànsit a la localitat amb la formació de rotondes en els nusos principals del viari local. Solucions que resultaven satisfactòries en proporcionar dinamització del trànsit a les calçades rodades, regulant el trànsit en nom de l’estalvi energètic i aconseguint un augment de la seguretat viària. Per tot això, i de manera justificada, la solució adoptada en aquest projecte és doncs la transformació de la intersecció de les dues avingudes en una rotonda urbana.
Santiago Cózar, regidor d’Urbanisme, assenyalava que aquest projecte s’ha sol·licitat per donar solució a un problema de trànsit, ja que era una zona conflictiva pel que fa a accidents, i s’ha realitzat amb el temps necessari per poder presentar sol·licitud de subvenció de la convocatòria de la Diputació d’Alacant, per a inversions financerament sostenibles anualitat 2019 (fons de cooperació).