La cadena nacional de jogueteries Toy Planet ha llaçat una campanya per a desmuntar els mites del joc en funció del gènere de cada xiquet. Tradicionalment, als xiquets sempre se’ls han atribuït jocs més d’acció, relacionats amb l’esport o els productes bèl·lics. Per la seua banda, les xiques havien de jugar amb cuines, carrets de nados o sets de maquillatge. Estereotips que la pròpia evolució social acaba per enderrocar.
La campanya de la joguetera nacional busca precisament acabar amb la desigualtat de gènere entre els xiquets a l’hora de jugar. Es pretén d’aquesta forma fer veure als Reis mags, el Pare Noel i els propis pares dels xiquets que no cal diferenciar productes a l’hora de que els seus fills juguen amb un o altre producte infantil, independentment de si es tracta d’una nina o d’un baló.
La joguetera colivenca Nines Antonio Juan posa la imatge dels seus productes per a aquesta campanya. Junt a ella, l’ONG Aldees Infantils SOS. Entre totes volen desmuntar el fet de que jugar amb nines siga cosa exclusiva de les xiques, ja que el rol de pares l’adopten cada vegada amb més càrrega també els homes. El mateix ocorre amb els sets de cuina, per exemple, ja que cuinar no és exclusiu per a les dones i els homes cada vegada afronten més aquestes tasques.
Desmuntant els mites de gènere en els jocs del menuts s’aboga per formar en valors als xiquets i xiquetes cara al seu futur. Una de les errades que, consideren els organitzadors de la campanya, encara continua produint-se en les campanyes del sector jogueter.