Home Castalla Magdalena Berenguer defensa la seua gestió al capdavant de la seua regidoria...

Magdalena Berenguer defensa la seua gestió al capdavant de la seua regidoria de Seguretat Ciutadana de Castalla

0
SHARE
Façanes dels dos eficis que composen l'Ajuntament de Castalla.

Des de la Regidoria de Seguretat Ciutadana de Castalla, han volgut transmetre un missatge de tranquil·litat a la població, desmentint les afirmacions sobre la situació de la  Policia Local.

“És important aclarir que no és cert que es troben en una situació precària, ni que s’hagen normalitzat situacions excepcionals com els serveis unipersonals. En l’actualitat, comptem amb 15 efectius, xifra que s’incrementarà pròximament amb la incorporació de nous agents. Aquesta és la xifra més baixa durant el nostre mandat, ja que la mitjana d’efectius ha sigut de 17 i 18 en l’any 2024, dins dels 21 llocs disponibles. En comparació, per exemple, amb l’any 2022, on la mitjana de la plantilla de la policia local era de 13. La contractació de nous efectius policials és un procés molt complex, però, malgrat les dificultats, estem treballant constantment per millorar i reforçar la plantilla.”, ha explicat Berenguer.

En aquest sentit, i en contrast amb la publicació del SEP de data 27 de desembre, la regidora ha informat que, “dels 1.095 torns realitzats en l’any 2024, tan sols 79 es van fer amb un únic policia, i que aquesta situació excepcional i no desitjada s’ha solucionat tan prompte com ha sigut possible. La gran majoria dels torns s’han realitzat amb tres efectius policials de mitjana. Aquesta gestió ha sigut un èxit davant la reticència d’una part de la plantilla a realitzar serveis extraordinaris, que proposaven el tancament de torns, i de la reducció per llei, marcada per intervenció, de la partida pressupostària d’hores extraordinàries”.

La regidora destaca que “en any i mig al capdavant de la Regidoria de Seguretat Ciutadana, s’han dut a terme nombroses i diverses accions, aconseguint millorar significativament tant les mancances materials com la situació laboral del personal. Assegura que, durant els anys anteriors sota el govern de Ciutadans (CS) i el Partit Socialista Obrer Espanyol (PSOE), pràcticament no es va destinar cap recurs ni per al manteniment del material i equipament existent, ni per a inversions ni millores laborals. S’ha fet un gran esforç per millorar aquestes condicions, i en aquest breu espai de temps detalle algunes de les gestions realitzades.”

Pel que fa a l’organització del cos i el servei, la regidora esmenta l’aprovació del Reglament d’ús del dron, la qual cosa, ha explicat “representa un avanç significatiu en la modernització i operativitat del cos. A més, destaca el reforç de la col·laboració interdepartamental, tant amb la policia municipal com amb la resta de l’Ajuntament, així com amb la Guàrdia Civil. Quant a la formació, s’ha impulsat la capacitació interna en àrees crucials com la violència de gènere (VIOGEN), l’ús de desfibril·ladors i primers auxilis, la qual cosa contribueix al reforçament de la seguretat i la preparació del personal.”

Pel que fa a l’adquisició de materials: s’han adquirit 14 armilles antibala (ara tots els policies en tenen una de personal i no caducada), 15 ràdios Tetra digitals, 2 desfibril· ladors, divers material sanitari, vestuari endarrerit, els Drogotest i el conveni amb la Universitat de Santiago de Compostel·la per a la seua gestió, un programa de gestió de dades policials (en procés de licitació), la reparació de diverses càmeres que no funcionaven, les revisions dels etilòmetres i del sonòmetre, 3 ordinadors nous, dues motocicletes tot terreny noves (la qual cosa no es produïa des de 1997), l’adaptació d’un vehicle turisme elèctric per a ús policial, augmentant la flota existent, i materials de millora del dron policial. En total, més de 60.000 euros només en material i equipament.

En relació amb les millores laborals, expliquen des de l’Ajuntament que s’ha incrementat en 2 punts el complement de destinació tant per als agents com per als oficials de la policia. Aquest complement havia estat congelat durant més de 20 anys per a aquest cos policial, millorant així les condicions salarials d’aquest col·lectiu. A més, s’està avaluant la possibilitat d’incrementar el complement específic.

Quant al personal, s’ha regularitzat l’amortització de la plaça d’intendent, una mesura presa per la corporació anterior. També s’han cobert tots els llocs disponibles que ha sigut possible, amb sis noves incorporacions, encara que algunes d’aquestes persones han deixat el càrrec posteriorment. Actualment, s’estan realitzant les crides per a cobrir els buits existents. S’ha creat una nova plaça d’oficial, sent aquesta l’última plaça creada des de 2018. Així mateix, s’ha dut a terme un procés selectiu per a la millora d’ocupació d’inspector en cap. Finalment, s’estan ultimant les bases per al procés selectiu d’oficials en propietat, el qual estava parat des de 2019. A més, s’ha incorporat un administratiu al departament de policia per a donar suport en la gestió dels tràmits administratius.

La regidora ha explicat que “nosaltres apostem per cobrir totes les places disponibles en la policia com a model molt més eficient que el pagament d’hores extraordinàries com a sistema per a cobrir les mancances.”

Així, des del consistori informen que han iniciat aquest any amb nous projectes per a millorar la seguretat de la nostra població:

-Increment del patrullatge en àrees rurals amb les motocicletes adquirides, en col· laboració amb la Guàrdia Civil, que té la competència principal en aquestes zones. La Policia Local donarà suport en tasques complementàries per a millorar la seguretat en tot el municipi.

-Creació d’una unitat canina per a combatre el tràfic d’estupefaents, mitjançant gossos entrenats.

-Adquisició d’un programa de gestió policial per a millorar l’eficiència en la gestió d’informació i operacions.

-Implementació i modernització del sistema de videovigilància en el terme municipal.

-Cobertura de places vacants a través de borses de treball pròpies per a mantindre un nombre adequat d’efectius.