Home Alcoi L’OMIC recupera per als alcoians prop de 9.000 euros relacionats amb transport...

L’OMIC recupera per als alcoians prop de 9.000 euros relacionats amb transport i viatges suspesos pel coronavirus

0
SHARE

L’OMIC -Oficina Municipal d’Informació a la persona Consumidora d’Alcoi- ha tramitat entre 2020 i 2021 un total de 53 reclamacions en el sector Transports -inclou transport aeri, terrestre, marítim i agències de transport-, per cancel·lació de contractes de transport a causa de la Covid19 o de les restriccions establides per l’Estat d’Alarma. En total s’ha aconseguit a través de les reclamacions al sector Transports recuperar 8.900 euros de les persones consumidores.

D’aquestes 53 reclamacions cal ressaltar que 33 han sigut per a companyies de vol, havent-se resolt 19 reclamacions de manera favorable, 5 desfavorable, 2 estan en tramitació, 6 no han sigut contestades encara i 1 ha sigut desestimada. En creuers -viatges combinats- hi ha hagut 6 reclamacions, de les quals 2 s’han resolt favorablement, 2 desfavorablement i 2 encara estan en tramitació; i finalment l’única reclamació amb tren s’ha resolt favorablement. La resta han sigut per a uns altres com a plataformes i agències de viatges per cancel·lacions tant de vols com de viatges combinats.

“Els viatges no són els únics contractes que s’han cancel·lat per coronavirus. Moltes persones s’han vist obligats a anul·lar i cancel·lar molts altres serveis com a esdeveniments culturals o espectacles, activitats de tota mena, celebracions familiars, encàrrecs, etc… o no els prestaran uns serveis que ja havien pagat. Les persones consumidores tenen dret a recuperar els seus diners, perquè aqueixes cancel·lacions no han de ser a la seua costa. Totes les persones han de saber que l’OMIC està també per a ajudar-los amb les seues reclamacions”, ha explicat la Regidora d’Informació i Defensa de la Ciutadania, Teresa Sanjuán.

Cal destacar que quan s’ha complit alguna cosa més un any de la declaració de primer estat d’alarma, encara són molts els consumidors que no han obtingut el reembossament dels viatges cancel·lats en diferents moments, a conseqüència de la pandèmia. En bastants casos han rebut un bo que no han pogut utilitzar o bé han iniciat alguna reclamació, sense èxit.

Les mesures excepcionals adoptades en el seu moment pel Govern per a afrontar els efectes de la crisi provocada pel coronavirus permetien que les agències de viatges, en comptes de reembossar els diners pagats, pogueren entregar als usuaris un bo d’un any per l’import equivalent al viatge combinat contractat, en els casos en què els diferents proveïdors de serveis no hagueren retornat l’import a les agències.

No obstant això, obligar els afectats a acceptar aquests bons en lloc del reembossament contravé la normativa europea, per la qual cosa el juny de 2020 el Govern va modificar les mesures adoptades establint, entre altres coses, la voluntarietat dels bons en viatges combinats, com en el cas dels bons per als vols.