L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) va recuperar 22.052 euros de la ciutadania durant el primer semestre de 2022. Ha disminuït l’import recuperat en aquest semestre respecte del mateix semestre anterior en un 48% aproximadament, sent els principals sectors de recuperació: telèfon, vendes per Internet, electricitat, bancs i gas, mentre que en el mateix semestre anterior ho van ser: telèfon, agències de viatge, bancs i gas.
Durant els primers sis mesos de l’any s’hi han atés 1.309 consultes, la majoria de manera telefònica 1.119. Altres 196 han sigut presencials i 84 per email. Respecte al mateix semestre de l’any anterior, s’han incrementat les consultes per email i presencials, 35 més entre les dues, i han disminuït les telefòniques en 400. Els sectors que més consultes o demandes d’orientació reben són: telefonia, electricitat, bancs, vehicles, habitatge i assegurances.
Reclamacions, resolucions i queixes
També s’han atés 267 reclamacions, 115 menys que l’any anterior, encara que el nombre de reclamacions està més repartit. Desagregades per sectors més reclamats en aquest semestre, que han sigut el telèfon amb 102, gas amb 43, electricitat amb 38 i vendes per internet amb 15.
Pel que respecta a les resolucions, la majoria s’han resolt de manera positiva, 119, un total de 78 estan en tramitació, 58 s’han resolt negativament i 11 han sigut arxivades, inhibides a altres organismes o derivades a arbitratge de consum.
Finalment, cal indicar que s’han presentat cinc queixes davant de les dues queixes en el sector d’alimentació del mateix semestre anterior. Va haver-hi dues queixes en hostaleria, una en alimentació, tallers de reparació i altres serveis.
Un semestre més calmat
Aquest semestre s’ha caracteritzat per un descens del nombre de consultes a l’OMIC unes 350 menys i de reclamacions presentades unes 115 menys respecte del mateix semestre anterior, així com dels imports recuperats en les reclamacions prop de 23.400 euros menys.
Els sectors més reclamats continuen sent els subministraments bàsics (telefonia, electricitat i gas), als quals se suma el de compres per Internet, conseqüència de la pandèmia, de l’augment en l’ús de les noves tecnologia, i de l’increment en l’oferta de productes i serveis en línia.