Home Alcoi L’OMIC d’Alcoi rep més consultes en mig any de 2020 que al...

L’OMIC d’Alcoi rep més consultes en mig any de 2020 que al llarg de tot 2019

0
SHARE

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) ha atés més de 1.200 consultes durant els primers mesos de l’any: 500 durant gener, febrer i març; i 700 durant el segon trimestre (abril, maig i juny). La situació d’excepcionalitat que s’ha viscut a Alcoi ha suposat un important augment de consultes respecte al 2019 que va ser de 1.085. Sobre la temàtica de les consultes rebudes en l’OMIC, la majoria han estat motivades per la impossibilitat de compliments de contracte, les cancel·lacions o les reserves a causa de les mesures restrictives adoptades davant la Covid19, vols, viatges combinats, residències d’estudiants, celebracions, espectacles, quotes mensuals de contractes de tracte successiu, compres en línea o garanties, entre d’altres.

D’altra banda, la Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball ha aprovat una subvenció per a l’OMIC d’Alcoi del 80% de l’import presentat. En total, 11.178,58 euros per eines telemàtiques de formació, divulgació i informació al consumidor.

En el primer semestre del 2020, hi han hagut també 328 reclamacions, una denúncia -en el sector, pell, tèxtil i calçat- i quatre queixes -dos en altres serveis , una en transport i una en pell i calçat-. En aquest primer semestre, els efectes de la Covid19 s’han deixat notar, i destaca, per exemple, l’alt nombre de reclamacions en el sector dels transports amb 30 reclamacions; i de les agències de viatges, amb 17 reclamacions. No obstant això, en les reclamacions segueixen sent també importants els sectors habituals: telefonia amb 158 reclamacions, i el conegut com altres sectors amb 43 més.

En relació amb la quantia recuperada d’aquestes reclamacions se situa en 38.903 euros, corresponent més de 16.000 euros a la telefonia, més de 7.700 euros a altres serveis, més de 4.000 a viatges o més de 3.200 als transports. Altres sectors en què també s’ha recuperat diners però amb menor quantia són l’electricitat, gas, hostaleria, bancs, electrodomèstics, tèxtil i calçat i vendes per correu.

Sobre les consultes realitzades durant el segon trimestre, el 80%, van ser telefòniques, un 16% per correu electrònic i només un 4% presencials quan, durant el primer trimestre, la majoria de les consultes, prop del 70%, eren presencials.

La Regidora de Defensa del Ciutadà, Teresa Sanjuan, ha destacat la importància que ha tingut l’assessorament en temes de consum en una situació com la que s’ha viscut a tot el món a causa del coronavirus. “Davant d’una situació tan excepcional com la que hem tingut amb la Covid19, les consultes, així com les reclamacions dels ciutadans en temes de consum, han crescut molt, sobretot, en determinats sectors com els viatges o el transport que no són els habituals de la telefonia o l’electricitat”.

Sanjuan continua afirmant també que “des de l’OMIC, per exemple, es va detectar i avisar d’algunes de les estafes que es van produir per telèfon en la ciutat aprofitant el confinament. La tasca de l’Oficina Municipal d’Informació al consumidor ha sigut molt important, superant en sis mesos, el total de les consultes del 2019, i ajudant a tots els ciutadans tant a conéixer els seus drets com a poder exercir-los, recuperant més de 38.000 euros per a les alcoianes i alcoians”.