Home Alcoi L’oficina PROP atén 10.237 persones en 2021 i recupera les dades prèvies...

L’oficina PROP atén 10.237 persones en 2021 i recupera les dades prèvies a la pandèmia

0
SHARE
Oficina Prop Alcoi

L’oficina PROP d’Alcoi, en funcionament des de març de 2017, ha recuperat en 2021 el nombre de ciutadans atesos previ a la situació de pandèmia, amb un increment fins i tot major dels serveis totals oferits.

En concret, durant aquest exercici es va atendre 10.237 persones, una xifra lleugerament superior a la de 2019 (que va ser de 10.204) i que està molt per damunt de les 7.127 persones ateses en 2020, any marcat per la Covid-19. Respecte al nombre de serveis prestats, en 2021 van ser 19.892, mentre que en 2019 van ascendir a 12.358 i l’any 2020 es van quedar en 11.906.

A més de prestar informació i cursar sol·licituds per a accedir a diferents serveis de la Generalitat Valenciana, l’Oficina PROP també va ajudar a obtindre o revocar la Certificació o Signatura Electrònica i a donar d’alta la Cl@ve Permanent, el sistema d’autenticació per a verificar la identitat d’una persona en les seues relacions telemàtiques amb les Administracions Públiques.

També es va prestar ajuda per a realitzar el segellament telemàtic d’instal·lacions elèctriques a través de l’aplicació Salze, de la Conselleria d’Economia sostenible, Sectors productius, Comerç i Treball. En total, durant 2021 es van validar 18 instal·lacions elèctriques a través d’aquest sistema.

La cita per a accedir als serveis del PROP s’obté a través de la pàgina web de l’Ajuntament d’Alcoi o per telèfon. En l’oficina treballen dos informadors i això permet programar 36 cites diàries, dues cada 15 minuts, excepte de 10.30 h a 11.15 h quan es presta una cita cada 15 minuts. És obligatori comptar amb cita prèvia, encara que s’atén sense ella en els casos urgents i quan es tracta de persones majors.

Les oficines PROP de la Generalitat tenen per objectiu acostar l’Administració al ciutadà i als municipis, descentralitzant els serveis administratius i els tràmits, a més de prestar una atenció personalitzada.

Aquesta oficina, conveniada amb l’Ajuntament d’Alcoi, depén orgànicament de la Subdirecció general de Qualitat i Atenció a la Ciutadania, pertanyent a la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat democràtica.

Segons subratlla la regidor de Participació Democràtica, Teresa Sanjuán, “l’oficina PROP ens permet comptar amb un espai únic avançat en el qual administració autonòmica i local conjuminen esforços i recursos per a oferir una administració integrada, mostra dels serveis públics de qualitat i eficiència que tant demanda la ciutadania”.