Home Alcoi L’ocupació hotelera durant el Nadal a Alcoi i el seu entorn supera...

L’ocupació hotelera durant el Nadal a Alcoi i el seu entorn supera el 86% amb gran repercussió en xarxes

0
SHARE
Els Reis Mags durant l'Adoració del passat 5 de gener a Alcoi.

Alcoi, la ‘Ciutat del Nadal’, compta amb una trilogia nadalenca única en el món, que comença amb les Pastoretes, continua amb el Ban Real i les burretes i conclou amb la Cavalcada dels Reis Mags. Les dades d’ocupació d’enguany són excel·lents i han sigut del 98% en els allotjaments urbans de la ciutat: hotels, hostals i pisos turístics amb llicència en la nit del 5 de gener.

Incloent també a les cases rurals i hotels amb encant del terme municipal la taxa es situa en el 86,44%. Aquestes xifres són millors que les del passat any, quan la taxa urbana va ser del 95,54% i la total del 85,85%. Les dades del 4 de gener també són próximes al 100%.

Tourist Info

Una altra xifra destacada és la de consultes a l’oficina de Turisme d’Alcoi. En 2024 han augmentat un 9% respecte a l’any anterior. És cert que s’observa una tendència a la baixa en les visites presencials atés que les consultes es fan per la web, sent enguany un total de 22.750 usuaris únics els que han accedit mentre que l’any passat van ser 16.442. Quant al nombre de visites han sigut 57.565, enfront de les 24.425 del passat any. Enguany s’han superat les xifres d’abans de la pandèmia.

Pel que respecta a la xifra de visitants als Museus, El Refugi en va tindre 641 al desembre. L’Explora 110 al desembre i 5 persones al gener i El Casal de Nadal de 3974.

L’edició de la Cavalcada ha tingut enguany un ampli desplegament per la major part dels mitjans de comunicació locals que van dedicar tots els seus esforços i van realitzar retransmissions en directe, vídeos i galeries de fotos. À Punt va retransmetre en directe la Cavalcada aconseguint un share del 6,3%, amb una mitjana de 65.000 espectadors i pics de 109.000 superant les dades del passat any que va tindre un share del 5,4 i una mitjana de 54.000 espectadors.

Repercussió en xarxes socials

És de destacar l’elevat seguiment de les xarxes socials de l’Ajuntament, en les quals es va publicar un vídeo resum de minut i mig de cada acte. L’abast -usuaris únics que han vist la publicació- sumant els tres actes va ser de 136.513 persones, 57.053 més que l’any passat, amb un augment del 71,80%.

Posant el focus en la Cavalcada, l’augment és encara major, passant de 44.356 a 78.816 un 77,69% més. Aquestes xifres indiquen que l’interés del públic per seguir la trilogia nadalenca alcoiana cada vegada és major. Per part seua, els visitants a les xarxes socials de Turisme també han sigut molt elevades: 239.281 al Facebook i 269.424 a l’Instagram.