Des de juny de l’any 2023, quan ven prendre possessió les noves corporacions municipals després de les eleccions municipals, el llavors nou equip de Govern d’Ibi va posar el crit en el cel. La situació que es van trobar dins de l’Ajuntament després de la signatura del Pacte del Molí entre PSPV i Som Ibi era, segons van denunciar, catastròfica. En torn a 2.000 factures sense pagar, departaments municipals sense personal, subvencions a clubs i associacions pendents, l’exercici de 2022 sense tancar i el pressupost de 2023 inexistent.
Tots aquests problemes han provocat que, durant vora any i mig, quasi la totalitat d’obres que s’estaven escometent a la vila joguetera hagen sigut aturades. Tot al temps que el deute municipal i la impossibilitat d’afrontar pagaments per manca de personal en el departament d’Hisenda bloquejaven el servei de transport públic o el fet de posar carburant als vehicles municipals i policials. Una situació que han qualificat de “bloqueig total” i que ara, comença a esclarir-se. La normalitat en la gestió a l’Ajuntament d’Ibi està en vies de ser recuperada en un termini no massa llarg, afirmen.
Queden departaments sense personal
Tot i això, encara hui existeixen departaments com el de Cultura que no té personal, a pesar de que actualment són més de 220 persones les que treballen el l’administració local iberuda. Les prioritats en quant a personal han anat encaminades a serveis econòmics i recursos humans, ja que sense cobrir aquests llocs de treball, seria impossible executar els pagaments. Una situació que s’ha donat fins pràcticament aquest estiu a Ibi.
L’Ajuntament d’Ibi negocia ara amb l’empresa que està reformant la Plaça de l’Església, bloquejada pels impagaments des de fa mesos. Tot mentre els veïns anuncien mesures de pressió per a avançar en els treballs.