La Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat ha tret a informació pública el projecte bàsic de la ‘Connexió de la CV-60 amb la N-332. Tram: Palma de Gandia-Gandia’. Durant 30 dies hàbils es podran presentar les observacions i al·legacions que s’estimin oportunes per millorar el projecte.
Com ha assenyalat el conseller d’Obres Públiques, Arcadi Espanya, “es tracta d’una actuació imprescindible per connectar l’interior de la Comunitat Valenciana amb la costa, molt demandada per la societat, i s’obre així el procés per donar una resposta consensuada a aquesta reivindicació històrica que permetrà vertebrar les comarques centrals”.
En aquest sentit, el conseller ha destacat que “la Generalitat ha pres la determinació de dur a terme aquesta infraestructura fonamental i fer-ho des del diàleg amb tots els ajuntaments i amb totes les entitats i agents socials implicats”. Amb aquest objectiu, ha afegit, “s’obri el període d’informació pública d’el projecte perquè tota la societat, tots ho ajuntaments, puguin al·legar per millorar en la mesura d’allò possible aquest traçat”.
Seguint la legislació vigent, el projecte està sotmès a avaluació ambiental ordinària, per la qual cosa s’ha elaborat un estudi d’impacte ambiental, on es defineixen els impactes previstos i les mesures correctores a adoptar en el projecte, i s’ha redactat un Estudi d’Integració Paisatgística.
Una connexió fonamental a les Comarques Centrals
La CV-60 és un dels eixos principals de la xarxa de carreteres autonòmica i connecta, d’oest a est, les comarques de l’Alcoià, El Comtat, la Vall d’Albaida, la Costera, la Safor i la Marina. Discorre des de la connexió amb l’autovia A-7, a l’altura dels túnels de l’Olleria, fins a la intersecció amb la CV-680, a sud de Beniflà.
La connexió d’aquest eix viari oest-est amb la comarca de la Safor està clarament infradimensionada, ja que connecta una via d’alta capacitat, com és la CV-60, amb dues carreteres de la xarxa local (CV-686 i CV-680) i no amb un corredor principal, el que genera problemes en les travessies dels municipis pels quals discorren aquestes carreteres, ia la resta de carreteres fins a la seva connexió amb el corredor costaner constituït per l’AP-7 i la N-332.
Les carreteres que doten de continuïtat a la CV-60 -al ser les úniques connexions en el seu tram final- són les carreteres convencionals CV-686, que travessa els polígons industrials de Palma de Gandia i Real de Gandia; i CV-680, pertanyent a la xarxa local de la Diputació de València, que constitueix la ronda est de les poblacions de Beniflà, Beniarjó i Almoines. Es tracta de carreteres localitzades en les proximitats de nuclis urbans, amb una elevada intensitat de trànsit de vehicles lleugers i pesats.
Així, s’ha projectat la duplicació del tram final de la CV-60, i s’ha prolongat el seu traçat fins connectar amb el corredor d’alta capacitat que formen l’AP-7 i la N-332, per millorar la connectivitat dels municipis de l’àrea al facilitar l’accés a aquestes vies i la comunicació entre ells. El pressupost de licitació de l’obra ascendirà a uns 66 milions d’euros.
Al llarg de tot el traçat s’ha dissenyat una plataforma reservada per a ús ciclopeatonal, que permet la connectivitat amb els nuclis urbans propers que inclou una passarel·la independent per creuar l’AP-7. Uns treballs que permetran la integració paisatgística i facilitaran ombra a carril bici, i que inclouran pantalles acústiques per protegir del soroll a les poblacions properes.