Home Destacats L’Alqueria d’Asnar rep la visita dels inversors xinesos a dies d’iniciar la...

L’Alqueria d’Asnar rep la visita dels inversors xinesos a dies d’iniciar la construcció del complex tennístic

0
SHARE

Al llarg dels darrers mesos, la localitat de l’Alqueria d’Asnar, a la comarca del Comtat, ve protagonitzant una de les notícies positives dels darrers temps en quant a inversions a la zona. La localització del municipi i la predisposició municipal han aconseguit que inversors xinesos i nord-americans hagen decidit convertir l’Alqueria d’Asnar en l’epicentre de la formació tennística dels propers anys. Tot gràcies a un projecte que ja compta amb els seus primers alumnes i que promet suposar tota una oportunitat per a la població i el seu voltant.

Una delegació d’una de les empreses inversores ha viatjat des de la Xina per a conèixer de primera mà els terrenys sobre els que s’ubicarà el futur complex tennístic. Serà en l’entorn del Poliesportiu alquerier, unes instal·lacions que han decantat l’aposta dels inversors a la localitat. Es preveu iniciar els treballs aquesta mateixa setmana amb la construcció de la primera de les 2 pistes previstes. En elles, l’organització espera formar durant els propers anys a les futures estrelles del tennis espanyol, a banda d’oferir-los formació acadèmica.

Formació acadèmica a més d’esport

Els inversors xinesos disposen d’instal·lacions esportives per a formar als professionals del tennis xinés i treballen en base a acords amb universitats locals. Una cosa similar es vol aconseguir a l’Alqueria, i de fet, ja existeixen acords amb la UA per a atraure possibles alumnes, sobre tot africans. Un condicionant important del projecte és que el personal del futur complex es composarà de veïns de les comarques de l’Alcoià, El Comtat i la Foia de Castalla, així com les empreses que el construiran.

Es preveu que les instal·lacions del futur complex tennístic de l’Alqueria d’Asnar estiga actiu al 100% a partir de 2026.