A finals de gener es va telefonar a les persones majors de 65 anys de la ciutat que viuen soles per a interessar-se pel seu estat i donar-los a conéixer una sèrie d’activitats que podien realitzar. Ara s’han enviat un total de 835 cartes a les persones amb les quals no es va poder contactar per telèfon llavors.
Al gener de 2021, davant la continuïtat de l’estat d’emergència sanitària i donada l’evolució del nombre de contagis i el conseqüent enduriment de les mesures preventives adoptades contra la Covid19, el govern municipal va decidir reprendre el dispositiu telefònic que ja va estar en marxa durant els mesos d’abril i maig, amb motiu del confinament. La finalitat era contactar amb les persones majors de 65 anys que viuen soles per a conéixer el seu estat i detectar possibles necessitats bàsiques que no estigueren cobertes. Una vegada recopilada la informació i en veure que no s’havia pogut contactar amb totes les persones, es van enviar cartes a aquelles amb les quals estava pendent la comunicació, en total 835.
En les telefonades, a més d’interessar-se per la seua situació, se’ls va informar sobre una oferta d’activitat en línia que des de la Regidoria de Gent Gran s’ha previst per a afavorir les relacions interpersonals i mitigar possibles sentiments de soledat en les persones majors.
Després de les telefonades, va haver-hi 301 persones interessades a realitzar alguna de les activitats proposades. Existeixen un total de 440 preinscripcions, perquè cada persona pot inscriure’s en més d’una activitat. En aquesta ocasió, un total de 64 persones s’han posat en contacte per a actualitzar el seu número de telèfon i 30 s’han inscrit en les activitats.
“Des del primer dia del meu nomenament com a Regidora de Gent Gran vaig dir que un dels meus objectius era estar amb les persones que viuen soles i a més superen els 65 anys, perquè sàpien que des de l’Ajuntament els donem suport, acompanyament i ens oferim per al que necessiten”, ha explicat la regidora de Gent Gran, Carol Ortiz, qui afig que “volem que aquestes persones no se senten soles, per això no ens conformem amb telefonar-los, també els oferim activitats adaptades a la seua edat. Hem intentat arribar al major nombre de persones possible, per això en aquesta ocasió hem enviat una carta a les persones amb les quals no vam poder contactar. Continuarem treballant per elles, que en aquests moments, amb la Covid19 són les que més dificultats tenen i pitjor poden passar-ho en haver d’estar soles a casa”.