Home Alcoi La Tourist Info d’Alcoi realitza més atencions durant el primer semestre de...

La Tourist Info d’Alcoi realitza més atencions durant el primer semestre de 2021 que en tot 2020

0
SHARE

Les xifres revelen que durant els 6 primers mesos de l’any la Tourist Info d’Alcoi ha realitzat 3542 atencions un 130% més que en el mateix període del passat any, que va haver-hi 1541. Cal indicar que va estar tancada del 14 de març al 14 de juny de 2020, no obstant això, les xifres si demostren un increment respecte a tot l’any passat en el qual van dur a terme 3431atenciones.

Pel que respecta a les xifres de visitants als Museus gestionats per Turisme o Patrimoni Històric. Les xifres de visitants també superen a les 2020, amb 1495 visitants al Refugi i 348 al Explora en 2021 per 1072 i 355 en el mateix període del passat any, mentre que el Museu Arqueològic Camilo Visedo ha tingut 955 en 2021 per 679 en el primer semestre de 2020. Finalment indicar que la Sarga ha rebut 857 visitants en el que va d’any. De 2020 es tenen les dades de tot l’any i no per semestre, sent el total de 1.415.

La comparativa amb el primer semestre és relativa, ja que les circumstàncies han sigut molt diferents, ja que el Nadal 2019-Reis 2020 es va viure amb normalitat, amb uns mesos de gener, febrer i meitat de març que podem denominar preCovid, amb unes xifres molt elevades de visitants, per eixe motiu cal ressaltar l’increment respecte a tot l’any passat. A més les dades dels museus de 2021 es tenen de març a juny, ja que durant gener i febrer van estar tancats per les mesures per a pal·liar la propagació de la Covid-19 a la nostra ciutat.

Les xifres mostren com s’inicia la recuperació turística a la nostra ciutat, són números millors que en 2020, en un sector que va quedar paralitzat per la crisi sanitària mundial originada per la Covid-19. La seguretat ha sigut la principal prioritat i per això Alcoi va adoptar el lema: “Queda’t a casa per a poder tornar”. Amb l’objectiu de tornar a posar en valor els seus recursos, la regidoria de Turisme ha estat treballant durant tot aquest temps per a garantir la seguretat dels visitants en el nou escenari que marca la pandèmia.

Van adaptar les diferents infraestructures gestionades pel departament, com l’Oficina de Turisme, el Refugi de Cervantes o el Centre d’Interpretació Turística Explora, que compten des del passat 28 de gener amb la Distinció de Bones Pràctiques Avançades Covid-19, impulsades pel Sistema Integral de Qualitat Turística en Destí (SICTED). En l’Oficina de Turisme, l’Explora i el Refugi tot el material i els serveis que s’ofereixen estan adaptats a través de codis QR per a evitar el contacte físic. D’altra banda s’ha digitalitzat el registre de visites d’aquests museus i s’ha implantat el cobrament per TPV per a evitar la manipulació de bitllets i monedes. A més, l’oficina disposa d’estacions per a la recàrrega de mòbils i compta amb wifi gratuïta a través de la xarxa europea WiFi4EU i dins del projecte Smart City.

Des de la regidoria de Turisme s’ha treballat molt durant els últims mesos per a garantir que la volta a la normalitat siga el més segura possible. En aquest sentit, la tecnologia és una gran aliada i una bona eina per a oferir una experiència turística millorada. A través del seu dispositiu mòbil, els visitants poden obtindre informació en cinc idiomes (castellà, valencià, anglés, francés i alemany) a través dels codis QR disposats en els diferents punts d’interés i del geoposicionamiento d’aquests.