Bona part de les administracions locals de les comarques de l’Alcoià, El Comtat i la Foia de Castalla han posat en marxa durant els darrers anys mètodes per a que els veïns de cada població puguen notificar deficiències en qualsevol àmbit d’actuació municipal. Es tracta de serveis telemàtics que possibiliten una intercomunicació ràpida amb cada ajuntament per a notificar incidències en la via pública, els serveis municipal o el mobiliari urbà, entre altres.
A la vila d’Onil, aquest servei rep el nom de ‘Via Verda’. Mitjançant una aplicació mòbil apta per a totes les plataformes, qualsevol veí pot comunicar al seu ajuntament els problemes que detecte al casc urbà. Aquest servei ha rebut durant tot el 2020 i els primers 3 mesos del 2021 fins a 189 consultes a la vila joguetera. La idea d’aquest tipus d’eina telemàtica és conèixer i solucionar els problemes que els mateixos veïns detecten a la seua localitat.
En el cas colivenc, la major part de les notificacions que arriben per la ‘Via Verda’ es refereixen a incidències relacionades amb la viua pública. Entre elles destaquen els problemes amb l’enlluernat (56 consultes) o les voreres i carrers (32). Altres indrets de l’acció municipal, com la neteja viària, l’estat dels camins rurals o el avisos sobre vehicles abandonats també han rebut avisos mitjançant aquesta aplicació a Onil.