Ahir va tindre lloc la 27a edició dels premis AEFA al Teatre Castelar d’Elda amb més de 270 assistents de l’àmbit empresarial, polític i civil. Aquest any l’organització ha comptat amb la col·laboració de la Generalitat i la Diputació d’Alacant, i ha homenatjat les empreses Cableworld, CCS Arquitectes i ITC Packaging.
Els Premis AEFA tenen com a objectiu principal reconéixer la trajectòria empresarial i familiar de les empreses familiars de la província d’Alacant per la contribució a la creació de riquesa i ocupació, així com per ser exemples d’innovació, internacionalització, emprenedoria i competitivitat.
La Generalitat Valenciana llançarà dues noves línies d’ajuda
Durant el transcurs de l’acte, Ximo Puig, president de la Generalitat, ha subratllat la fortalesa l’empresa família a Alacant, atès que representa el 92% de l’empresariat de la província i el 75% del PIB superant la mitjana espanyola i valenciana en indicadors com a creació d’ocupació, descens de l’atur, creació d’empreses i increment de pernoctacions.
Així mateix , el president ha destacat la “visió de negoci” de l’empresa familiar i la seua aposta per donar suport a aquest teixit empresarial que ha considerat “peça central de l’economia”. Per això, l’Institut Valencià de Finances (IVF) activarà dues noves línies de préstecs dotades amb 180 milions d’euros per evitar el risc d’alteració de l’Euríbor i cobrir la necessitat de liquiditat i d’inversió del teixit empresarial al setembre.
La Diputació d’Alacant posa en marxa iniciatives pro comerç
El president de la Diputació, Carlos Mazón, ha manifestat que “fa goig veure l’evolució de la nostra indústria i recalques la importància d’ajudar des de les institucions. A més, assegura que “la manera de traslladar els valors i principis familiars té a veure també amb el component d’emprenedoria, d’assumir riscos i de continuar treballant”.
Mazón també ha comentat que des de la Diputació “Es tracta d’un compromís d’unitat, suport i seguir lluitant per iniciatives que sempre reivindiquen” i que per això es posen en marxa iniciatives com el bo consum per estimular, redoblar i mantenir l’adquisició de productes elaborats a la província.