La directora general d’Internacionalització, Maria Dolores Parra, de la Conselleria d’Economia Sostenible, ha visitat en la comarca de la Foia de Castalla diverses empreses del Vall del Joguet i s’ha reunit amb representants de l’Associació Espanyola de Fabricants de Joguets (AEFJ).
Concretament, Parra ha visitat les empreses Miniland, Nines Aries, Gonher, Injusa i FdJ-NINCO i s’ha reunit amb el president d’AEFJ, José Antonio Pastor, així com amb el director del Departament de Comerç Exterior, Oliver Giner.
L’objectiu d’aquesta àmplia visita organitzada per AEFJ ha sigut “conéixer de primera mà les inquietuds del sector respecte a mercats objectiu i possibles accions de cara als pròxims mesos”, ha indicat. Així com coordinar la missió inversa que l’Ivace organitzarà al Preshowd’Altea, com en edicions anteriors.
Maria Dolores Parra ha destacat el bon fer de les empreses del joguet i la seua aposta per la internacionalització. “Una aposta que està donant els seus fruits amb un destacat creixement el mes d’abril de 2021 superior al 161% per al joguet i un 185% per al joguet tradicional, la qual cosa situa els increments en els quatre primers mesos de l’any en un 29,6%per al joguet i un 25% per al joguet tradicional”, ha indicat.
Així mateix ha destacat el compromís de la conselleria d’Economia Sostenible amb els sectors productius per a continuar facilitant la seua eixida als mercats exteriors. “Aquest és precisament l’objectiu de reunions com les que estem mantenint hui. Volem prémer les inquietuds i necessitats de les empreses per a adaptar al màxim les nostres accions i programes a cadascun dels sectors”.
Des d’AEFJ s’ha valorat molt positivament la bona predisposició de la directora general d’Internalitzacióper a incloure com a despesa subvencionable en la convocatòria d’ajudes 2021 els costos derivats de l’enviament de mostres en un context de tancament de països i cancel·lació d’esdeveniments físics, i en un sector com el joguet que “necessita tocar, veure i experimentar amb les novetats abans de tancar comandes”. Aquesta novetat, juntament amb la qual ja existeix per a la certificació necessària per a accedir a uns certs territoris, són dos aspectes clau per al sector que tenen un gran valor per a lesempreses.
En aquesta línia de col·laboració,també s’ha valorat el suport a la promoció per part d’IvaceInternacional, organitzant el mes de març passat una missió comercial virtual dirigida a facilitar reunions B2B entre empreses valencianes del sector del joguet amb potencials clients a Rússia en la qual van participar 6 empreses del sector.
La delegació d’Ivace Internacional a Rússia va ser la responsable de contactar amb els potencials compradors, amb l’objectiu de traslladar-los l’oferta de productes i empreses del sector, així com de confeccionar cadascuna de les agendes. Les empreses participants vanrealitzarreunions a través de les plataformes de reunions en línia i van poder mostrar la seua oferta als importadors russos.
Així mateix,Ivaceofereix a les empreses del sector del joguet la seua Xarxa Exterior situada en 25 països amb una cobertura geogràfica en 35 mercats, perquè les empreses puguen sondejar les seues possibilitats en els seus respectius mercats objectius, organitzar una agenda de contactes, o buscar el canal de comercialització més adequat, tant en el sector tradicional com en els ‘marketplaces’ més importants del país al qual es dirigisquen.
Les exportacions de la Comunitat fins al mes d’abril (joguet tradicional) van pujar un 21,9% (Alacant un 28.7%). El mes d’abril, comparat amb el mes d’abril de 2020, les exportacions s’han incrementat en la CV un 153%(194%) a Alacant.