L’Ajuntament d’Alcoi va posar en marxa el passat 29 de juny de la cita prèvia mitjançant una plataforma informàtica per a qualsevol tràmit que es necessite fer en el consistori, unificant en un sol espai qualsevol gestió. Des d’aqueix moment fins hui 24 d’agost s’han sol•licitat 6930 cites prèvies.
El 80% de les cites han sigut en línia o generades des de la web https://citaprevia.alcoi.org/, mentre que el 20% restant han sigut telefòniques.
Els quatre Departaments més sol•licitats amb un 84% són:
•Atenció al Ciutadà (Registre i Padró) 43%
•Tributs 22%
•Recaptació 10%
•PROP 9%
Respecte a l’alta demanda de peticions de certificats d’empadronament cal assenyalar, segons explica la regidora d’Informació i Atenció a la ciutadania, Teresa Sanjuán que “estem davant una situació excepcional, ja que per a sol•licitar l’ajuda de l’Ingrés Mínim Vital és necessari el certificat d’empadronament el que ha provocat que destinem una persona en exclusiva per a tramitar aquestes sol•licituds perquè les que es dóna cita de manera urgent. A conseqüència d’aquesta situació puntual la cita prèvia per a sol•licitar aquest certificat sense urgència si és d’un mes. Quan acabe aquesta situació excepcional el termini es reduirà de manera considerable”.
Si alguna persona necessita la cita prèvia de manera urgent ha d’especificar-ho en l’apartat d’observacions i li telefonaran per a atorgar-li una en el menor temps possible.
Adjuntem document amb les estadístiques a data 19 d’agost i vídeo amb la roda de premsa de la regidora d’Informació i Atenció a la ciutadania, Teresa Sanjuán al costat del gerent de l’empresa encarregada de portar avant el sistema de cita prèvia, Aures Tic, Jordi Aura.