La Cambra de Comerç, Indústria i Serveis d’Alcoi posarà marxa al novembre un programa específic dirigit a persones desocupades de 45 anys, o més, que combina formació específica i adaptada a la demanda del mercat laboral i que es complementa amb l’assessorament personalitzat en la cerca d’ocupació.
El Programa 45+ és una iniciativa de les Cambres de Comerç d’Espanya finançada per el Fons Social Europeu i creada per a pal·liar els efectes immediats que la crisi del Coronavirus ha provocat en el col·lectiu de persones de 45 anys o més i que es troben en situació de desocupació.
El programa es compon d’un conjunt d’accions estructurades en un itinerari formatiu que acosta al participant al mercat laboral real.
Aquest itinerari part del diagnòstic del moment laboral actual de la persona participant, prossegueix amb la impartició de formació en competències digitals ajustada al seu perfil, i finalitza amb una anàlisi de les oportunitats que el participant pot trobar en l’actual mercat de treball.
Millorar l’ocupabilitat de les persones de 45 anys o més, desocupades i interessades a millorar les seues competències digitals
Els objectius específics, Millorar les competències digitals bàsiques del públic objectiu d’aquesta actuació, impulsar la formació en competències digitals, millorar l’ocupabilitat, perseguir el compliment dels principis horitzontals de desenvolupament sostenible, igualtat d’oportunitats i no discriminació i igualtat entre homes i dones.
Entre les accions a destacaresta l’orientació per a la reconversió laboral i la formació en competències digitals: nivell bàsic (100h.) i nivell avançat (50h.)
Els continguts d’aquesta formació estan basats en les 21 competències digitals definides en el Marc Europeu de competències digitals per als ciutadans, agrupades en els següents blocs:
•Informació i alfabetització digital. Les competències d’aquesta àrea es refereixen a la búsqueda d’informació digital, l’avaluació de la seua fiabilitat i rellevància i a la seua organització i emmagatzematge.
•Comunicació i col·laboració. Aquestes competències fan referència a la interacció altres persones utilitzant tecnologies digitals per a comunicar, compartir recursos digitals i col·laborar en la creació de continguts. Inclouen les normes de conducta que s’han de seguir en la participació digital i la gestió de la identitat digital.
•Creació de contingut digital. Aquestes competències es refereixen a la creació i edició de nous continguts, incloent la programació informàtica, i la gestió dels drets d’autor de les creacions digitals
•Seguretat. Les referides a l’ús segur i sostenible de la tecnologia i informació digital: protecció dels dispositius i de les dades personals, de la salut i del medi ambient.
•Resolució de problemes. Aquest apartat recull les competències relacionades amb la identificació de necessitats tecnològiques i la resolució de problemes tècnics. També inclou la identificació de necessitats d’actualització en les competències digitals.