Els comerços i les pimes interessades a conéixer el programa de competitivitat ‘Alcoi Prestigi’, impulsada des de 2019 per la Mesa del Pla d’Acció Comercial, tenen fins al pròxim 11 de març per a enviar la seua sol·licitud a través del correu electrònic comercio@alcoi.org. Una vegada inscrits, podran acudir a un seminari de dos dies que es planteja com a primera presa de contacte i que els permetrà decidir si volen continuar la seua formació.
Eixe procés formatiu, que promou l’Ajuntament d’Alcoi i compta amb el suport de la Cambra de Comerç, la federació Alcoi Comercial i ACECA, es prolongarà durant almenys tres anys. Durant aquest temps, els participants assistiran a dues sessions grupals mensuals i a altres individuals en les quals tractaran el cas particular de les seues empreses.
El programa ‘Alcoi Prestigi’ segueix el model de competitivitat de ‘Syncplexity’, desenvolupat per Josep Alzamora, que defensa que el consum basat en el màrqueting està obsolet i que per a triomfar els comerços hauran d’apostar pel valor afegit i la innovació, aconseguint que siguen els seus propis clients els que els recomanen.
El propi Alzamora va ser present el passat 24 de febrer en l’Àgora durant la presentació de la quarta edició d’aquest programa de competitivitat que pretén transformar el teixit comercial de la ciutat.
Durant eixa trobada, els assistents van poder conéixer de mans de l’expert en què consisteix aquesta completa formació en la qual els empresaris aprenen com transformar els seus negocis per a fer-los competitius i que puguen sobreviure en els mercats actuals i els que vindran en el futur.
Tal com va incidir Alzamora durant la seua intervenció, els comerços i pimes d’altres sectors que decidisquen participar viuran una “profunda transformació” dels seus negocis, que passarà per desenvolupar la seua visió sobre l’empresa. “Què vols fer amb el teu negoci?”. Aquesta és una de les preguntes que, com va explicar, hauran de respondre’s els participants i que els permetrà transformar les seues empreses, prendre les regnes de les mateixes i planificar de forma estructurada i robusta com volen que siguen en el futur.
Durant el temps que dure la formació, els participants aprendran a utilitzar i implementar en els seus negocis les eines desenvolupades per Alzamora i el seu equip i que els permetran prendre el control dels seus negocis coneixent, per exemple, el perfil dels seus clients, els articles que més venen i quina és la seua rendibilitat, com contractar personal o quins són els desitjos reals dels seus clients.
Des de l’any 2017 i fins a 2021, el model Syncplexity s’ha implantat en 122 comerços minoristes a Espanya de 65 activitats diferents, havent arribat a un total de 221 persones. En el cas d’Alcoi, el projecte ‘Alcoi Prestigi’ es va iniciar en 2019 i fins al moment han participat més d’un centenar de persones, pertanyents a 48 establiments. D’ells, 19 ja són considerats casos d’estudi i treballen per a crear un nou model de negoci a les seues botigues.
Amb aquesta formació, «l’Ajuntament d’Alcoi pretén transformar el teixit comercial de la nostra ciutat, proporcionant les eines necessàries per a incrementar la seua competitivitat. Considerem que aquest programa, que sorgeix del diàleg i la col·laboració de les diferents entitats comercials, permetrà als comerciants i a les persones ocupades en els comerços introduir els canvis necessaris per a sobreviure en els mercats competitius actuals, millorant al mateix temps els seus beneficis», subratlla la regidora de Comerç, Vanessa Moltó. De fet, el 78% dels participants en altres edicions ha incrementat les seues xifres de negoci.