El Parc Tecnològic Actiu, a Castalla ha acollit una jornada en què han participat més de 80 empresaris de la província d’Alacant, interessats en aprendre de l’experiència i trajectòria de Pedro López, president executiu de Xocolates Valor, i en conèixer l’oferta formativa d’EDEM Escola d’Empresaris.
La transformació com a conseqüència de la digitalització afecta tots els àmbits socials o econòmics. Cal invertir en una formació contínua i de base circular, l’empresari ha de tornar a ficar-se a l’aula i, a el temps, cal introduir els joves en la realitat laboral a través de programes formatius pràctics que combinen un aprenentatge en continguts amb les competències i l’habilitat per solucionar problemes. Les empreses més punteres de la província d’Alacant són conscients que això és una necessitat per assegurar el seu futur.
El president i fundador d’Actiu, Vicent Berbegal ha assenyalat que “estem assistint a una transformació que no és únicament digital, sinó cultural, que afecta directament a les persones. És fonamental mantenir-nos amb una ment oberta a l’canvi, ser consistents i tenir paciència, no decaure. Per això iniciatives com la de Hortensia Roig, a través de la seva Fundació EDEM, escola de i per a empresaris, on els empresaris i executius són alhora professors i alumnes, resulta imprescindible per estar preparats”.
Es tracta d’un centre educatiu on els empresaris d’èxit formen als futurs directius i empresaris i alhora reciclen i actualitzen els coneixements dels actuals. El centre, situat a la Marina de València, forma al costat de Llançadora (incubadora i acceleradora de startups) i Àngels (societat d’inversió) l’ecosistema emprenedor de Marina d’Empreses, únic a la Mediterrània.
Pedro López, president executiu de Xocolates Valor, també professor i alumne d’EDEM, ha estat l’encarregat d’exposar el cas pràctic, el seu propi, on la diferenciació i l’estratègia de marca ha estat el focus durant els seus gairebé 140 anys d’història. Considerada la 4a marca d’alimentació més rellevant d’Espanya i la 21a en la selecció de marques rellevants i innovadores d’Espanya.
“La diferenciació no ha de cenyir-se només a l’producte, ha d’anar acompanyada d’altres estratègies, en el nostre cas han estat les relacions públiques, la xarxa de xocolateries o la comunicació publicitària, sota el fil conductor de l’plaer (plaer adult)”, ha indicat López.
A més d’empresaris, s’han donat cita en aquesta jornada les principals entitats que els representen a la província com l’Associació d’Empresa Familiar a Alacant (AEFA), l’Institut d’Estudis Econòmics d’Alacant (INECA) o l’associació d’empresaris de la Foia de Castalla (IBIAE). Maite Antón, nova presidenta d’AEFA, Rafa Ballester, president de INECA i Héctor Torrent, de IBIAE han coincidit en les seves respectives intervencions en la importància de la creació d’ocupació de qualitat, per fer front als requeriments d’un entorn canviant que ens obliga a estar en contínua formació.