Després de concórrer a la subvenció de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, per la qual s’estableixen les “bases reguladores i es convoquen subvencions destinades a municipis de la Comunitat Valenciana, per a la realització d’activitats de suport educatiu, i altres activitats extraescolars, culturals i esportives, dirigides a la seva població escolar d’entre 3 i 18 anys, per compensar els efectes negatius de l’confinament conseqüència de l’emergència sanitària ocasionada per la Covid19”, l’Ajuntament d’Ibi espera, per resolució provisional, rebre de Conselleria la quantitat de 41.319,17 €.
Dijous passat, l’Ajuntament d’Ibi, va convocar una reunió telemàtica amb els centres escolars de la localitat i les AMPAS. La Regidora d’Educació, Núria Guillem, explicava que “vam realitzar aquesta reunió amb els agents educatius implicats per tal d’informar i recollir opinions i propostes sobre l’organització de la subvenció rebuda des de la Conselleria d’Educació i que tant benefici pot reportar als escolars d’Ibi”.
Les conclusions a què es van arribar van ser, entre d’altres, sobre la imperiosa necessitat d’implantar aquest curs aquestes activitats en horari lectiu i també fins i tot en caps de setmana -amb la possibilitat que sigui presencial i online, però potenciant en el màxim possible les activitats a l’aire lliure-. Les que hagin de realitzar-se dins d’una aula com, per exemple, tallers d’animació lectora o escacs, es realitzaran amb les consegüents mesures higièniques pertinents. Cada centre podrà triar quines activitats realitzar i per quins nivells.
Ja que les activitats esportives no hi són, de moment, permeses en els centres, Ajuntament, professorat i famílies han subratllat la importància d’organitzar, paral·lelament, activitats que impliquin que els menuts tinguin algun tipus d’activitat física i moviment. A més, es realitzaran xerrades informatives i de conscienciació sobre la prevenció d’activitats de risc, com ara el tabaquisme, en format online i sempre recolzades per un expert.
Pel que fa a el reforç acadèmic que es vol implantar, aquest es dirigirà a tot l’alumnat que necessite reforç en una àrea, independentment de la seva situació socioeconòmica, oferint a tots la mateixa possibilitat. Una cosa que estarà reglat pel propi centre escolar, que serà l’encarregat de valorar la situació individual de cada alumne i alumna.