L’Ajuntament d’Alcoi ha concedit entre l’1 de març i el 2 de maig de 2023 un total de 182.000 euros en ajudes extraordinàries destinades a contribuir al pagament de serveis i subministraments bàsics de la llar a les famílies que més ho necessiten. Aquestes ajudes van ser aprovades en el Ple celebrat al desembre de 2022, amb els vots a favor de PSOE, Compromís, Ciutadans, Podem, Guanyar i el regidor no adscrit, mentre que PP i Vox es van abstindre.
En total s’han presentat 1166 sol·licituds, de les quals 986 s’han renovat automàticament i altres 180 són noves. Enguany, han pogut optar més llars, en ampliar-se el llindar de renda, que ha passat dels 12.000 als 14.000 euros bruts anuals.
Tots els beneficiaris són residents i empadronats a Alcoi. D’ells, 1024 han rebut l’ajuda de caràcter general, consistent en 150 euros anuals, la qual cosa ha suposat un repartiment total de 153.600 euros.
Major dotació
D’altra banda, 142 famílies beneficiàries han vist pràcticament duplicades les seues quotes per pertànyer a algun d’aquests col·lectius: unitats familiars amb fills menors de tres anys (17 sol·licituds); unitats familiars amb persones amb discapacitat igual o menor al 65% (34 sol·licituds); unitats familiars amb víctimes de violència de gènere (17 sol·licituds); famílies nombroses (46 sol·licituds) i famílies monoparentals (28 sol·licituds). Les ajudes, que abans eren de 75 o de 120 euros, han passat a ser de 200 euros en tots els casos.
La Regidora d’Hisenda, Vanessa Moltó, ha explicat que “s’han ampliat els marges de la renda i s’han augmentat les ajudes perquè totes les famílies que ho necessiten tinguen coberts els serveis mínims i ajudar-los a pal·liar els efectes de la inflació i la pujada dels preus de l’energia”. L’edil recorda que aquestes ajudes se sumen a les bonificacions del 70% en el rebut del fem, del 100% del rebut del clavegueram o del primer tram del rebut de l’aigua
Servei telefònic extraordinari
Per a arribar a més ciutadania i evitar que es quedaren fora persones sense possibilitat d’accedir a l’administració electrònica o demanar cita prèvia en línia, s’ha habilitat un servei d’atenció telefònica i hi ha hagut un equip de persones per a ajudar a les famílies durant el procés de sol·licitud.