El regidor de Seguretat, Raül Llopis, juntament amb Jordi Silvestre, edil de Transició Ecològica, Protecció Civil i Emergències i el cap d’aquest departament han mantingut aquest dimarts una reunió en el saló de plens de l’Ajuntament d’Alcoi amb els màxims responsables de la Policia Local i Policia Nacional. En aquesta trobada s’ha donat a conéixer l’avanç de les investigacions al voltant de l’acte vandàlic que va tindre lloc passat 8 de gener en l’avinguda del País Valencià, on van cremar quatre contenidors.
Així mateix, les diferents parts han acordat reforçar la seguretat per a evitar que es produïsquen més cremes de contenidors, que a més d’atemptar contra patrimoni públic i privat, poden suposar un perill per a les persones.
Així, a més d’augmentar la vigilància, amb investigació i accions coordinades entre tots dos cossos de seguretat, s’insistirà en el missatge de conscienciació a la ciutadania, instant els veïns a reportar qualsevol actitud que consideren sospitosa.
El regidor de Seguretat, Raül Llopis, ha subratllat, al final de la reunió, “confiem plenament que l’esforç de la Policia Local i la Policia Nacional donarà els seus fruits i acabarem identificant a la persona o persones responsables d’aquests fets, que considerem molt greus. Així mateix, demanem als veïns que alerten sobre qualsevol activitat sospitosa perquè la seua col·laboració és crucial per a atallar aquests actes vandàlics”.
Un total de 123 incendis en els últims anys
Les dades de l’informe sol·licitat a l’adjudicatària del servei de recollida de fem i neteja viària, Foment de Construccions i Contractes (FCC), reflecteixen que des de 2018 s’ha comptabilitzat la crema de 123 contenidors a la ciutat (29 de residus sòlids urbans, 39 de cartó, 34 d’envasos, 21 de vidre i dos de residus orgànics). Segons els càlculs de la regidoria de Transició Ecològica, l’incendi de cada contenidor està valorat en uns 1.000 euros de mal econòmic (entre el cost del contenidor i les despeses del servei de retirada i neteja), per la qual cosa s’avalua un mal econòmic per a l’adjudicatària entorn dels 123.000 euros.