Home Alcoi Els consumidors alcoians recuperen vora 65.000 euros en prop de 1.100 consultes...

Els consumidors alcoians recuperen vora 65.000 euros en prop de 1.100 consultes gràcies a l’OMIC

0
SHARE

En 2019, l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) d’Alcoi ha atés un total de 1085 consultes de les alcoianes i alcoians. D’elles, hi ha hagut: 1 denúncia, 6 queixes i 1078 reclamacions. Les reclamacions són aquelles consultes amb pretensió econòmica i possibilitat de recuperar diners. L’import total aconseguit per a aquestes reclamacions dels ciutadans presentades en 2019, i algunes d’elles encara resoltes en 2020, ha sigut de 64.930,76 euros.

Del total de les 1078 reclamacions presentades, un 55% s’han resolt favorablement per mediació, un 23% desfavorablement i només un 3,6% han sigut arxivades. D’altra banda, dels pràcticament 65.000 euros recuperats per part de l’OMIC, l’import més gran correspon a telefonia, superant la meitat del total, que és també la temàtica que més consultes rep. En telefonia s’han recuperat 42.869,85 euros. El segon sector per import, amb molta distància, és altres serveis amb 3.353,17 euros, seguit a poca distància de Banca i Financeres amb 2.905,52 euros. En el sector del gas i en el dels transports es recuperen al voltant de 2000 euros en cadascun d’ells.

La regidora d’Informació i Defensa del Ciutadà, Teresa Sanjuán, ha explicat que “cada dia, les persones realitzem molts actes de consum i encara que la gran majoria són satisfactoris, sempre hi ha algunes compres o utilització de serveis que presenten problemes. Reclamar és un dret que tenim tots els ciutadans i l’Ajuntament d’Alcoi té una oficina municipal especialitzada en consum per a ajudar a totes les alcoianes i alcoians en els seus dubtes, reclamacions i denúncies. Durant 2019 han sigut 1085 consultes i 65.000 euros els que s’han recuperat pel que convidem a qualsevol usuari a consultar sobre les seues activitats de consum en aquest servei municipal totalment gratuït”.

Les consultes a l’OMIC no deixen de créixer i el total de 1085 consultes que ha rebut al llarg del 2019 suposa un augment del 28% respecte al 2018 on van ser 870. D’elles, la telefonia torna a ser el sector que més consultes provoca amb 278 en total, li segueix altres serveis públics amb 193 consultes,124 van ser per a altres serveis i ja, per sota del 100, l’habitatge és el que més consultes  rep, amb 68. Cal destacar que en el cas de l’electricitat, per exemple, en 2018 se situava com el tercer sector per consulta i en 2019 passa a la novena posició.