Durant aquest dilluns 5 d’octubre, els veïns d’Ibi han participat en les diferents activitats lúdiques i educatives incloses en el ‘Repte del Reciclatge’ dut a terme al costat del Mercat Municipal. Una iniciativa que busca promoure el compromís dels ciutadans amb el reciclatge per a sensibilitzar-los sobre la seva importància en la cura del medi ambient i de la planeta. Així, l’equip d’animació i formació del repte ha actuat amb els vianants proposant jocs, regals i consells per reciclar més i millor.
L’acció està plantejada seguint estrictes protocols de seguretat sanitària i té com a objectiu fomentar el reciclatge i incrementar l’aportació d’envasos de plàstic, brics i llaunes al contenidor groc, i de paper i cartró al blau. La campanya serveix, al mateix temps, per desmentir els rumors i mites més comuns que existeixen a l’hora de reciclar.
El repte tornarà a Ibi el pròxim dia 19 i s’instal·larà a la mateixa ubicació al costat del Mercat Municipal. Si Ibi guanyara el repte, destinarà el premi a AFEM de la Foia de Castalla -Associació de Familiars i Persones amb Malaltia Mental-.
L’acció, emmarcada en el Pla d’Acció d’Envasos de la Comunitat Valenciana per al període 2016-2020, està promoguda per la Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica i Ecoembes, l’organització mediambiental sense ànim de lucre que coordina el reciclatge d’envasos a Espanya, en col·laboració amb el Consorci de Residus MARE.
La campanya del repte va començar divendres passat a Sant Vicent de l’Raspeig i es prolongarà fins el 23 d’octubre de 2020, quant finalitzarà a Muro d’Alcoi. Un vehicle identificatiu de la campanya, la ‘Furgoneta del Reciclatge’, visitarà cadascun dels municipis seleccionats de la zona de gestió de el Consorci Terra: Mutxamel, Cocentaina, Sant Joan D`Alacant, Xixona, Alcoi, Agost, Muro i Ibi.
El ‘Repte del Reciclatge’ es planteja com una competició entre municipis del consorci per augmentar l’aportació global a l’contenidor groc, en al menys un 15%, durant els dos mesos posteriors al període de campanya, comparant aquestes aportacions amb les de el mateix període de l’ any 2019. El premi serà una dotació en metàl·lic destinada a una ONG seleccionada prèviament.