Home Destacats El Pla Estratègic de Turisme d’Onil avança amb la participació del sector

El Pla Estratègic de Turisme d’Onil avança amb la participació del sector

0
SHARE

L’Ajuntament d’Onil ha posat en marxa els treballs per a la redacció del Pla Estratègic de Turisme, per tal d’organitzar els recursos del municipi i millorar la competitivitat al mercat.

El Pla analitzarà la realitat d’Onil com a destinació, establint els seus punts forts i debilitats per traçar una ruta d’accions a curt, mitjà i llarg termini per millorar el posicionament i el de les empreses, oferint als visitants productes atractius i experiències turístiques memorables.

La participació del sector és imprescindible per a la realització d’un diagnòstic realista, per a això ja s’ha celebrat la primera taula de treball amb algunes de les principals empreses, que han treballat en l’anàlisi de la situació, els recursos, les debilitats i les oportunitats que té Onil per al seu desenvolupament turístic. A aquesta sessió van assistir representants de l’hostaleria i la restauració, del comerç local, fabricants de nines, agències de viatges, allotjament rural i activitats turístiques.

Aquesta taula de treball es complementarà amb les entrevistes en profunditat a diferents agents econòmics i socials, que ajudaran a completar el mapa actual d’Onil, i a establir les línies estratègiques que han de guiar les accions i les inversions dels propers anys.

Amundsen.team , empresa responsable de la redacció del Pla, compta amb una dilatada experiència a la Comunitat Valenciana en el desenvolupament turístic intel·ligent i competitiu, i aporta, a més de la metodologia professional, una visió externa objectiva que permetrà que Onil integre el Turisme com una activitat econòmica rellevant per al seu creixement econòmic i social, i impulsar alhora la seva indústria tradicional, la fabricació de nines.

A més del Pla Estratègic, Onil està iniciant també el recorregut per a la seua conversió en destinació turística intel·ligent, seguint amb la metodologia marcada per l’Institut Valencià d’Investigacions Turístiques, dependent de la Generalitat Valenciana, amb l’objectiu d’integrar la intel·ligència turística en el seu model de desenvolupament.