Durant els dies 12,13 i 14 d’abril, diferents professionals del sector del màrqueting digital aplicat al sector comercial han dut a terme una formació grupal específica per a aquells comerços de la localitat que veuen amb bons ulls la digitalització del xicotet comerç per tal de fer front a la competència del model de consum actual.
Aquestes accions formatives continuaran duent-se a terme de forma individualitzada, a travès de tutories aplicades a les característiques i peculiaritats de cada establiment. Es tracta de crear una plataforma digital local a travès de l’APP Merkárea per tal d’oferir una millora en el servei als consumidors.
Des de la Regidoria de Comerç es planteja aquesta implantació del comerç electrònic com una necessitat, tot tenint en compte l’increment del 36% que s’ha produït en les vendes online durant aquesta última anualitat 2020 al territori nacional.
Paqui Ruiz, Regidora de Comerç, s’ha mostrat optimista amb l’inici d’aquest projecte i ha explicat que “es tracta d’una implantació que s’ha de dur a terme de forma gradual, a poc a poc, i que esperem que abans de l’estiu ja compte amb un gran nombre d’establiments locals adherits que oferisquen una amplia oferta als consumidors, tant de Cocentaina com de la comarca”
El treball d’aquesta digitalització seguirà a marxes forçades durant els pròxims mesos de la mà de l’equip de Merkárea, que s’encarregarà de dur a terme aquesta implantació facilitant les tasques als comerciants locals amb l’objectiu d’ampliar l’oferta existent als consumidors, igual que està fent-se en altres àmbits territorials de major activitat comercial com ara Alacant o Elx.
En definitiva, es tracta d’un pas endavant per al teixit comercial local, que s’adapta a poc a poc al nou model de consum, i que vol donar un servei de proximitat àgil i de qualitat als consumidors de la comarca del Comtat.