Els centres d’educació especial, dels quals hi han dos a la muntanya alacantina, reivindiquen un canvi d’horari que permeta optimitzar la formació del professorat i donar descans als alumnes. Un fet que milloraria, asseguren des del CEE Tomàs Llàcer d’Alcoi, l’assumpció de conceptes per part dels usuaris. Molts d’ells ni tant sols poden descansar abans d’acudir a les activitats extraescolars que necessiten com a reforç per la vesprada, i que no tenen la incidència adequada en ells en no poder aprofitar-la per l’horari que a dia de segueixen als centres.
El sistema educatiu espanyol està composat, a nivell bàsic, per l’educació pública, la privada-concertada, i l’educació especial. A les comarques de l’interior alacantí són centenars les persones que necessiten d’atenció especial degut a les condicions de diversitat funcional amb que desenvolupen la seua vida. Per a atendre’ls, a l’Alcoià, El Comtat i la Foia de Castalla existeixen dos centres: el Sanchis Banús d’Ibi i el Tomàs Llàcer d’Alcoi. Tots dos son centres d’educació especial (CEE) amb alumnes que tenen necessitats especials, entre les que es troba l’horari.
A principis d’estiu, el Consell Escolar del Tomàs Llàcer va demanar a la Conselleria d’Educació modificacions en l’horari lectiu, consistent en modificar l’hora d’entrada al centre per als alumnes. Es tracta d’una situació que afecta a tots els CEE de les comarques del sud del País Valencià. Amb només mitja hora, el cos docent tindria temps per a programar millor les seues pròpies activitats formatives.
Al mateix temps s’alliberarien parcialment les vesprades per a que els alumnes pogueren gaudir, després de descansar, d’activitats extraescolars que necessiten. Entre elles es trobhen la logopèdia o la rehabilitació física. Però aquesta demanda, que compta amb el suport de l’AMPA del centre, ha sigut descartada per la Conselleria d’Educació, a pesar de que el Tomàs Llàcer no ha rebut resposta escrita oficial, sinó verbal.
La situació respecte a l’horari és també aplicable al CEE Sanchis Banús d’Ibi per a una modificació horària amb la que es busca alliberar també una vesprada, la de divendres. Per als pares, que el professorat tinga les millors condicions per a formar als seus fills és una necessitat, no una opció. A ells també els beneficia la conciliació familiar que l’entrada mitja hora abans al centre permetria als alumnes. Molts dels usuaris del centre acudeixen, pràcticament de seguit, de les classes a activitats extraescolars com logopèdia, que necessiten per a complementar la seua formació al centre.
A pesar de la negativa d’Educació, les AMPES afectades anuncien que no deixaran de fer pressió per a garantir la millor formació per als seus fills.