CampusTec és un campament tecnològic d’estiu convocat pel Campus d’Alcoi de la UPV que permetrà als joves gaudir d’una activitat d’oci alternatiu durant les vacances d’estiu, amb la filosofia d’aprendre fent. S’alternaran diversos tallers per aconseguir que al final del curs es programe un videojoc, es controlen dispositius per internet i es dissenye, munte, programe i controle un robot mòbil.
Al llarg de dues setmanes, els participants al campus donaran eixida a la seva creativitat desenvolupant xicotets projectes cientifico-tècnics en àmbits tan atractius per al seu futur professional com la robòtica, disseny i fabricació digital, programació d’interfícies, disseny i desenvolupament de videojocs. A continació es descriuen els tallers que composen el campus.
Videojocs
L’objectiu d’aquest taller és que els estudiants sàpiguen els principis bàsics del disseny i la programació de videojocs. Aprendran a crear els seus propis videojocs amb Construct en tan sols unes hores. L’alumne aprendrà les particularitats del món dels videojocs, s’aventurarà en la realització d’un pla de treball, entrarà en la varietat i les peculiaritats del món del disseny i aprendrà mitjançant una eina molt senzilla a idear jocs basats en funcionalitats complexes.
Podran endinsar-se en el fascinant món del desenvolupament de videojocs, desenvolupant-ne un de propi que podran mostrar als seus amics publicant-ho a la web.
Robòtica Lego
L’objectiu del taller és que els assistents sàpiguen programar un robot mòbil. Els robots utilitzats són del model Lego SPIKE Prime. Aquests robots porten una unitat central que cal programar, utilitzant l’ordinador. Emprant els diversos sensors i motors del robot Lego seran capaços daconseguir un repte plantejat. No calen coneixements de cap llenguatge de programació.
Finalment, cada equip posarà en marxa els coneixements adquirits per desenvolupar un repte plantejat. Es treballaran diferents reptes com a proves de recollir objectes, lluita, segueix línies, etc.
Internet de les Coses (IOT)
L’objectiu d’aquest taller és que els participants aprenguen a projectar, dissenyar, crear i connectar els dispositius mitjançant sensors per poder accionar-los des d’un dispositiu mòbil. Els estudiants podran interconnectar mitjançant sensors qualsevol cosa a internet sense necessitat de fer servir cap cable. Podran establir connexions entre els diferents sensors utilitzant una plataforma de maquinari lliure basada en un microcontrolador i un entorn de desenvolupament (Arduino)
Impressió 3D
L’objectiu és fomentar les activitats creatives, introduint els participants en el disseny i el modelatge 3D d’objectes i la seva fabricació digital amb la impressió 3D. Els estudiants en aquest taller modelaran en 3D combinant formes i volums i aprendran a combinar formes i volums a l’ordinador per dissenyar i imprimir les seues peces i les del Robot Recogebot.
Recogebot
Es treballarà a la programació del robot Recogebot basat en la placa ESP23 STEAMMakers i es programarà amb ArduinoBlocks. El robot es programarà per controlar-lo remotament amb una APP des d’un dispositiu mòbil. Es tindran proposaran diversos reptes com recollir peces, jugar un partit de futbol, etc.
Neuromàrqueting
L’objectiu d’aquest taller és que els estudiants adquirisquen coneixements de neuromàrqueting, per fer presentacions brillants d’idees i projectes, així com mesurar l’impacte de les seves presentacions. A ‘Avançat’, els participants es formen a dissenya, munta, programa i controla el teu propi robot.
Crea i dissenya un robot
Els insxcrits modelaran en 3D combinant formes i volums fins a aconseguir dissenyar i imprimir les peces del teu robot.
Construeix i controla el robot
Una vegada impreses les peces amb la impressora 3D, els alumnes muntaran el seu propi robot. Realitzaràs un recorregut per coneixements d’electrònica i programació per dissenyar el teu propi robot amb Arduino, sensors i controladors. A més, programaràs el teu robot per controlar els seus moviments.
APP per a controlar un robot
Desenvoluparàs una aplicació mòbil per poder controlar i dirigir un robot. Es proposaran diversos reptes com recollir peces, jugar un partit de futbol, fer curses amb obstacles que seran dissenyats en 3D controlant remotament el robot, fer curses de segueix línies, lluitar en un ring, etc…
Drons
S’aprendrà a muntar i controlar un drone. Es programaran diferents activitats amb el dron com fer una seqüència de moviments.