L’equip especialista en neuromarketing de la Universitat Politècnica de València (MACOM UPV), a través del projecte Neurocalçat, ha creat una nova sabatilla intel·ligent que ajudarà a previndre lesions musculoesquelètiques i neurològiques en població major de 50 anys. Per a això utilitzarà neuromarketing per a optimitzar el disseny d’un calçat amb sensors, validar la funcionalitat de la interfaç d’usuari per biofeddback (UI) i optimitzar l’experiència de l’usuari durant l’ús del sistema integrat (UX).
Aquest projecte persegueix fomentar un estil de vida saludable i millorar el futur entrenament de corredors professionals i amateurs. El sistema desenvolupat integra disciplines de salut (podologia), intel·ligència artificial (IA), electrònica, neuromarketing, disseny i fabricació de calçat confortable, totes elles clau per a l’optimització del disseny integral que suposa el calçat intel·ligent.
S’ha treballat en l’òptim disseny de la sabatilla, des de la fase de disseny digital, incloent-hi simulació foto-realista d’elements i textures, així com la caracterització de components i calçat per a aconseguir els prototips definitius. També s’han desenvolupat el hardware i software per a l’anàlisi de la trepitjada de l’usuari amb emissió de biofeedback.
Conseqüentment, el resultat és un disseny de calçat intel·ligent que permet un millor control de la marxa i prevenció de lesions, avisant acústica i visualment d’anomalies en la trepitjada, que puguen posar en risc a curt i mitjà termini la salut de l’usuari.
Projecte amb la marca El Ganso
D’altra banda, estudiants del Campus d’Alcoi de la Universitat Politècnica de València (UPV) han participat durant tot el curs en el Challenge de la prestigiosa marca ‘El Ganso’. El concurs ha estat organitzat per la marca i la Càtedra AITEX–UPV. El projecte millor valorat ha sigut ‘Sabatilles sostenibles’ dels estudiants Juan Ignacio Almagro, Erika Silvina, Hugo Montaner i Alexander Loza.
Un total 104 estudiants del campus s’han inscrit en aquesta Challenge. Després de diferents sessions, van sorgir 18 idees que van ser valorades per experts de la UPV, AITEX i El Ganso. D’aquestes 18, 7 van passar a la gran final i els seus creadors han acudit a les instal·lacions de la marca, situada al parc empresarial de Boadilla del Monte (Madrid).
El repte ha consistit en l’aportació d’idees amb les quals El Ganso poguera funcionalitzar els productes que comercialitza. Els estudiants han realitzat una exposició de 10 minuts davant l’equip de R+D de El Ganso entre els quals es trobava Clemente Cebrián, cofundador i CEO de la marca.