S’apropa el Nadal, considerada com l’època de majors guanys per als comerços a les localitats de l’Alcoià, El Comtat i la Foia de Castalla. Durant vora dos mesos, els establiments comercials de cada localitat es visten de gala per a mostrar els seus productes a una clientela que està fent les seues comandes al Pare Noel i els Reis Mags. Però, tot i això, des de les administracions es llancen campanyes per a dinamitzar un sector que dona treball a milers de persones. A Alcoi, l’Ajuntament n’ha llançat dos simultàniament que estaran actives durant les properes setmanes.
La primera d’elles es centra en facilitar l’accés al comerç en tots els barris de la ciutat. Així, els comerços ofereixen als seus clients fins 25.000 tickets per a utilitzar el transport públic de la ciutat dels ponts. Del mateix mode, els propis establiments comercials atorguen també bons que sumen 4.000 hores d’estacionament en 4 dels aparcaments que existeixen a la ciutat. L’objectiu principal, a banda de fomentar el consum en el comerç local, és que l’arribada als establiments es faça de la manera més sostenible possible, utilitzant al mínim el vehicle personal.
Llotja de productes de proximitat
D’altra banda, també està activa una segona campanya relacionada amb els productes de proximitat, entesos com aquells de major qualitat i menor cost per al consumidor. Així, l’Àgora alcoiana albergarà la primera acció de la campanya ‘Llotja del producte local i de proximitat’, a la que estan cridades empreses i cooperatives de les comarques. Allí poden mostrar el seus productes, afegint a més una activitat relacionada, com tasts o demostracions. La idea és que aquesta iniciativa acabe arribant a tots els barris de la ciutat, al temps que s’ofereixen als mercats municipals 6 del total de 16 places disponibles per a mostrar els seus productes.
Les dos campanyes comercials activades pel Consistori alcoià s’emmarquen dins de l’Agenda 2030 que baralla la ciutat, i busquen fer-la comercialment més sostenible.