El Consell Rector del Patronat de Turisme Costa Blanca ha aprovat per unanimitat les convocatòries i les bases d’ajudes dirigides a associacions sense ànim de lucre i a municipis de la província amb el propòsit d’enfortir el seu competitivitat turística i impulsar una oferta complementària de qualitat. Amb aquest objectiu, l’ens autònom ha injectat més d’un milió i mig d’euros, prop del 29% del pressupost, per a la promoció de la província i per posicionar la Costa Blanca com a destinació de referència nacional i internacional.
La finalitat en 2024 és reforçar el suport als municipis amb menor nombre d’habitants, seguint un criteri poblacional, per prioritzar la difusió del turisme d’interior com a estratègia promocional. Segons ha traslladat el President de la Diputació d’Alacant, Toni Pérez, des del Patronat Provincial de Turisme “adaptem els nostres recursos en funció de les demandes del sector i assumim la nostra funció d’orientadors i coordinadors de les polítiques de turisme i lleure sostenible, sempre a col·laboració amb els agents i professionals”.
Lluita contra el despoblament i sostenibilitat
Amb aquestes convocatòries, tal com ha traslladat Pérez, “apostem per la diversificació i per la lluita contra el despoblament, primant, a través d’un criteri poblacional, la promoció dels municipis més petits de la nostra província, com a bona part de la inversió la focalitzarem cap a localitats de menys de 2.000 habitants”.
“La sostenibilitat forma part d’un desenvolupament equilibrat del territori entre prosperitat i entorn natural, contemplant de forma integrada les vessants social, econòmica i ambiental, sota els principis de cooperació, coresponsabilitat, transversalitat i participació i centrant accions en municipis d’interior que requereixen més atenció i difusió i més recursos”, ha concretat el responsable institucional.
La convocatòria d’ajudes a associacions i altres entitats sense ànim de lucre disposarà duna aportació de 675.000 euros per a la realització d’accions de promoció turística, a través de dues línies dacció. D’una banda, l’enfortiment de l’activitat turística, on s’engloba la difusió del sector gastronòmic, el turisme d’interior o el cultural, i la conscienciació ciutadana en matèria de sostenibilitat; i, per altra banda, el foment de les festes locals de la província.
Difusió dels atractius d’interior
Així mateix, la convocatòria d’ajudes a municipis de la província comptarà amb una partida de 860.000 euros amb una vessant enfocada a la comunicació i màrqueting digital, per a l’edició, impressió i traducció de material promocional, a més de campanyes a xarxes socials, i una altra orientada a la promoció de l’oferta de les localitats alacantines.
“Correspon a les administracions públiques gestionar el model de sostenibilitat turística en col·laboració amb el sector professional, la tasca del qual s’enfoca a donar resposta a les emergents demandes dels viatgers, programant activitats i oferint serveis que fomenten aquests valors de cura i respecte al medi ambient“, ha apuntat el president, qui ha assegurat que la ciutadania també “ha d’implicar-se directament en el respecte i cura dels recursos existents”.