El President de la Diputació d’Alacant, Toni Pérez, ha donat a conèixer el balanç de la participació del Patronat Costa Blanca a la passada Fira Internacional de Turisme FITUR 2025, un certamen en què l’organisme autònom de la institució provincial va apostar per una presencialitat municipal més gran i per una oferta experiencial, amb diverses novetats respecte.
“Estem molt satisfets amb els objectius complerts. Teníem una completa agenda de reunions, trobades, presentacions i activitats que hem cobert en la seua totalitat, segons allò previst abans d’assistir a la fira”, ha manifestat Toni Pérez, que ha assegurat que aquesta aliança de tots els municipis, sota el paraigües de la Costa Blanca, “demostra que hem tingut una presència com mai”.
Amb una proposta de 360 coexpositors on es van desenvolupar una quarantena de reunions, 25 trobades professionals, 75 presentacions municipals, 75 localitats de forma presencial i 19 showcookings, la província va revelar la seva estratègia i la seva nova campanya promocional per a la present anualitat, sota el lema de WoW.
Innovació, sostenibilitat i diversificació
La finalitat ha estat potenciar la innovació, la sostenibilitat i la diversificació a través de tres eixos estratègics: consolidar mercats clau com el britànic, l’alemany i el francès; millorar l’experiència amb iniciatives accessibles i obrir nous mercats internacionals a Àsia i Amèrica del Nord.
Pérez, acompanyat pel director del Patronat Costa Blanca, José Mancebo, ha mostrat la seva satisfacció pels “excel·lents resultats que hem obtingut aquest any a FITUR, en una edició en què presentàvem diverses novetats. Els municipis han estat els veritables protagonistes de la nostra acció promocional, tant al pavelló 7 d’IFEMA, on es trobava el nostre estand, dins de la zona de Comunitat Valenciana, com a pavellons annexos com Fitur Screen, Fitur Sports, Fitur LGTB+, o al centre de Madrid, a Callao, on vam instal·lar l’espai tecnològic”.
El president ha destacat que el Patronat Provincial de Turisme ha impulsat “iniciatives que permeten innovar i diversificar la nostra oferta, tant per a les destinacions dʻinterior com per a les nostres emblemàtiques costes. Apostar per nous mercats i segments com Àsia i Amèrica del Nord, ampliar la nostra estratègia de promoció per captar viatgers amb perfils i expectatives diferents i reforçar la nostra capacitat d’oferir experiències úniques que connectin amb les preferències d’aquest públic ha estat el nostre full de ruta a la fira”, ha detallat el Pérez.
Turisme de primera classe
A més, l’organisme de la Diputació s’ha marcat com a prioritat reforçar el turisme premium i cultural, apostant per les fortaleses de qualitat, luxe i experiències autèntiques. En aquest sentit, el territori aplicarà tecnologia innovadora per personalitzar cada experiència, connectant amb els interessos i les necessitats específiques dels visitants a través d’eines digitals avançades.
“En un lloc tan exigent com la Costa Blanca, l’èxit no és una meta, sinó un camí que recorrem junts, el sector públic i el privat, per continuar sent una destinació de referència mundial, perquè a la nostra província no només rebem visitants, construïm històries que duren per sempre” ha concretat Toni Pérez.
La Diputació d’Alacant va sorprendre en el marc de FITUR 2025 amb una innovadora acció de street màrqueting a la Plaça del Callao de Madrid, on es va instal·lar un gran cub LED de 121 metres quadrats. Aquest espai tecnològic va projectar vídeos promocionals i va albergar presentacions, desfilades i actuacions, mostrant la diversitat turística de la província d’Alacant.
A més, en aquesta zona es va repartir material promocional, es van desenvolupar concursos i es va instal·lar un fotomató perquè els visitants s’emportessin records de la província. Amb aquest format, el cub led va albergar un total de 27 presentacions i 39 projeccions amb més de 300.000 impactes visuals. Els usuaris aconseguits van vorejar els 632.000, mentre que els impactes totals acumulats van ser superiors a 1.606.000.
Segons ha detallat Mancebo, l’exhibició en una pantalla digital durant tres dies en exclusiva té un cost estimat de 83.670 euros, fet que implica un cost per mil impactes de 50 euros. Tot i això, gràcies a l’acció del Patronat Costa Blanca, “la difusió de les nostres quatre pantalles simultànies ha suposat un cost de 32.884 euros, la qual cosa significa que el preu per mil impactes és de 16 euros”. Així mateix, més enllà de l’exhibició en pantalles digitals, s’ha generat un nivell d’impacte elevat en mitjans de comunicació i xarxes.
Tal com ha assegurat Mancebo, FITUR suposa la primera cita anual del sector a nivell mundial. En aquesta edició s’han enregistrat 255.000 visitants, 155.000 professionals i 156 països representats. El Patronat Costa Blanca va participar del 22 al 26 de gener en aquest certamen “que marca el punt de partida del calendari firal de l’organisme autònom i que representa un fòrum únic per promocionar la destinació, presentar nous productes, conèixer les últimes tendències i mantenir reunions de treball amb agents del sector d’àmbit internacional”, ha indicat el director de l’ens.
La Costa Blanca va desplegar una estratègia centrada en una presencialitat municipal més gran, així com en activitats experiencials i sensorials per al visitant. “La fira ha estat una plataforma estratègica per consolidar-nos com un referent internacional, mostrant no només la seva capacitat d’atracció turística, sinó també el seu compromís amb la sostenibilitat, la digitalització i la promoció de les seves tradicions i patrimoni cultural”, ha detallat José Mancebo.
D’altra banda, la proposta gastronòmica ‘Costa Blanca Wine Experience’, en col·laboració amb la DO Vins d’Alacant i la Ruta del Vi, va aplegar més de 200 persones que van tenir la possibilitat de degustar 16 plats elaborats amb productes típics de la província d’Alacant, així com assaborir vins de 13 cellers alacantins, els veritats.
Reunions professionals
El Patronat Costa Blanca va mantenir 25 reunions estratègiques amb diverses aerolínies per reforçar la connectivitat de la Costa Blanca. Ryanair, principal operadora a l’aeroport d’Alacant, ha anunciat tres noves rutes per a l’estiu, una a Polònia (Bydgoszcz) i dues a Àustria (Linz i Salzburg), així com la incorporació de dos avions a la base.
Per altra banda, EasyJet preveu un creixement del 12% en les seves operacions, impulsat per noves rutes cap a Nàpols i Atenes, a més d’acords per a viatges de premsa i accions promocionals amb el Patronat. Aquestes iniciatives reforcen el posicionament de la destinació en mercats internacionals estratègics.