El departament de Turisme té previstes reunions amb professionals del sector amb la Xarxa de Castells i Palaus o Turisme Inclusiu
L’Ajuntament de Castalla mostrarà tot el seu potencial a la Fira Internacional de Turisme (FITUR), que se celebrarà a IFEMA Madrid entre el 18 i el 22 de gener. La capital de la Foia es consolida com una destinació destacada en l’interior alacantí, dins de la marca del Patronat de Turisme Costa Blanca. L’Ajuntament aposta pel turisme actiu com l’element destacat de la proposta de la localitat, amb activitats de senderisme, cicloturisme o escalada per l’entorn natural de la zona. L’atractiu de Castalla el completen l’amplia riquesa cultural, gastronòmica, històrica i patrimonial, entre el que destaca el castell.
FITUR és un gran aparador per a mostrar Castalla al món. Així ho ha valorat la regidora de Turisme, Maite Gimeno, qui ha declarat que “la presència de Castalla en aquesta fira és molt important ja que ens situa al mapa com una destinació amb gran atractiu per a tota classe d’usuaris, com famílies, parelles, grups d’amics o persones que viatgen soles”. L’edil ha recalcat que “la nostra ciutat reuneix tot el necessari per a atreure als viatgers, un preciós entorn natural, rica gastronomia, cultura i tradicions amb encant i un variat patrimoni històric, començant pel nostre castell”.
Així, durant cinc dies, el departament de Turisme castellut estarà present a la capital espanyola per a donar-se a conèixer a FITUR. El dimecres 18 de gener és la inauguració oficial de la fira. En aquesta primera jornada, el restaurant Nou Trinquet de Castalla presentarà el plat estrela de la gastronomia local, els gaspatxos, a les 15:00 hores en els showcookings situats als espais de tast.
A més, l’equip de l’Ajuntament mantindrà diferents reunions de treball el dimecres i dijous amb professionals del sector. Entre elles, destaquen les sessions amb la Xarxa de Castells i Palaus i amb Turisme Inclusiu.
Així mateix, divendres tindrà lloc la presentació del vídeo oficial de Castalla sobre Turisme Actiu. L’spot es podrà veure al videowall de Costa Blanca, l’espai destinat a promocionar a les localitats de les comarques alacantines.
Per altra banda, divendres també es presentarà l’aplicació Lookish Travel Guide, a l’expositor situat a la zona d’empreses tecnològiques de la Xarxa de Destinacions Turístiques Intel·ligents. Castalla està convidada a aquesta presentació com a cas d’èxit en l’ús de l’aplicació Lookish Spain, una ferramenta que el departament turístic utilitza amb grans resultats des de fa tres anys.
Finalment, dissabte 21 de gener Castalla participarà al grup de treball ‘Terra de Festes’, amb l’objectiu de posar en valor les tradicions i festes dels nostres municipis. La localitat posarà el focus en ‘La Dansa’, un ball típic de la ciutat, considerat Bé Immaterial de Rellevància Local.