Home Castalla Castalla aposta per l’administració electrònica per a facilitar tràmits telemàtics a la...

Castalla aposta per l’administració electrònica per a facilitar tràmits telemàtics a la ciutadania

0
SHARE

L’Ajuntament de Castalla ha augmentat el nombre de sol·licituds telemàtiques disponibles a través de la Seu Electrònica a la web local (http://www.castalla.org/). El Consistori ha posat a disposició dels castelluts totes les sol·licituds telemàtiques necessàries perquè des de casa puguen realitzar els tràmits i rebre la documentació de l’administració local sense necessitat d’acudir a les instal·lacions municipals. L’Alcalde de la localitat, Antonio Bernabeu, ha afirmat que “hem fet un esforç per bolcar la major quantitat de procediments administratius al portal de l’Ajuntament, amb l’objectiu de reduir els temps i la burocràcia que aquests tràmits requereixen, sempre complint amb la normativa vigent en matèria de protecció de dades, i facilitar així aquestes gestions als nostres conciutadans”.

L’aposta per la digitalització ha fet més accessible el treball burocràtic a Castalla i ha permés que, durant la pandèmia, no es paralitze la gestió. En aquest sentit, des dels serveis informàtics municipals han informat que, durant la pandèmia, “més de 100 persones van sol·licitar i rebre els certificats d’empadronament sense moure’s de les seues llars”.

Un altre dels serveis dels quals disposa Castalla és el ‘Pin 24 hores’, que permet dur a terme tràmits i rebre notificacions relacionades amb els mateixos als ciutadans que no disposen de certificat digital. D’acord amb les dades que baralla el departament d’Informàtica, “fins a 60 persones han utilitzat aquest mètode de relacionar-se amb l’administració en els mesos de confinament”.

Actualment, a la ‘Carpeta del Ciutadà’ de la web municipal estan disponibles els tràmits relacionats amb les ajudes a l’esport, el conjunt de beques destinades a ajudes als estudiants a les etapes des d’Infantil fins a la Universitat, que estan utilitzant 2 de cada 3 usuaris. La Regidora de Règim Intern, Gema Sánchez, ha valorat positivament aquest salt cap endavant en la digitalització de l’administració perquè “ens permet gestionar els tràmits amb els nostres veïns de manera àgil i evitem desplaçaments i aglomeracions al registre que, en aquests moments també podrien suposar un risc per a la salut pública”.

Des de l’equip de govern avancen que continuaran amb aquesta aposta per la digitalització, i d’ací a poc temps hi haurà més tràmits disponibles, com la sol·licitud per a les targetes regal i les ajudes a pimes i autònoms –aquest tràmit només es podrà realitzar per la Seu Electrònica-. El ventall de recursos disponibles a la web es completarà amb els procediments més comuns d’Urbanisme i Activitats, així com qualsevol altra sol·licitud que siga d’interés per als ciutadans.