Carlos Mazón mostra el seu compromís per a reactivar les poblacions afectades per l’incendi que va assolar la zona de La Vall d’Ebo en 2022, amb ajudes que superen el milió d’euros
La digitalització i la celebració de grans esdeveniments esportius centraran també el full de ruta durant els pròxims mesos
El Patronat provincial de turisme Costa Blanca ha incrementat en més de dos milions d’euros el seu pressupost per a 2023, fins a aconseguir els 7,5 milions d’euros, un muntant que destinarà, principalment, a la promoció turística de municipis i d’associacions. El Consell Rector de l’organisme autònom, celebrat aquest matí i presidit pel president de la Diputació d’Alacant, Carlos Mazón, ha aprovat el seu Pla d’Actuació per a la present anualitat amb el vot favorable de tots els grups polítics a excepció de Compromís, que s’ha abstingut.
El full de ruta de l’ens per als pròxims mesos centrarà també els seus esforços en la digitalització i en la celebració de grans esdeveniments esportius a la província.
Els dos milions d’euros que se sumen al pressupost turístic es focalitzaran en dues convocatòries concretes per a regir, d’una banda, la concessió d’ajudes a municipis de la província i, per un altre, per a associacions sense ànim de lucre. Totes dues aportacions, les bases de les quals s’han ratificat per unanimitat, es desglossen en tres línies d’acció.
La destinada als consistoris comptarà amb subvencions orientades a la comunicació i màrqueting digital; la difusió de l’oferta gastronòmica, esportiva i cultural, la creació de nous productes o la promoció de les localitats afectades per l’incendi decretat a l’estiu de 2022 en la zona de La Vall d’Ebo.
En aquest sentit, Mazón ha mostrat el compromís de la institució “amb la reactivació turística, i en altres àmbits també, però especialment el turístic, de tots els municipis que es van veure assolats per l’incendi”.
Segons ha concretat sobre aquest tema, “hui posem en marxa un Pla de Promoció Turística des de la Diputació d’Alacant d’un milió d’euros per a la reconstrucció i la difusió dels atractius d’aquestes localitats”.
“Continuarem apostant per elles i treballant molt fort per aquesta iniciativa i per la total recuperació de la zona”, ha assegurat el president.
Així mateix, les bases de la convocatòria d’ajudes a entitats sense ànim de lucre, també es dividiran en tres apartats. Un per a organització d’activitats esportives i musicals amb marcada repercussió turística; un altre per a l’enfortiment de l’activitat promocional, específicament per a gastronomia, turisme d’interior, cultural o nàutic, i el tercer per a festes locals de la Costa Blanca.
Totes dues convocatòries estan dotades amb dos milions d’euros cadascuna, la qual cosa sumen més de quatre milions d’euros íntegres per a la promoció directa, la meitat de la quantia de la qual és gràcies a l’ampliació del pressupost del Patronat.
Finalment, els comptes de l’organisme autònom presenten algunes novetats centrades, essencialment, en accions de digitalització i d’immersió en el *metaverso del destí Costa Blanca, així com a focalitzar esforços promocionals en el mercat estatunidenc per a captar nous turistes procedents d’aquest país, que recentment ha mostrat interés pels productes i oferta de la província.
Per part seua, el director del Patronat Provincial de Turisme, José Mancebo, ha donat compte durant la sessió del Pla d’Actuació de l’organisme, on figuren totes les línies estratègiques tant en termes de promoció, com de subvencions, al mateix temps que ha insistit en l’aposta decidida de l’organisme per la digitalització, el projecte Costa Blanca Augmentada o el màrqueting digital.