Aquest dilluns 15 de març ha tindgut lloc una reunió telemàtica a Alcoi entre les associacions de veïns i l’Ajuntament a conte del projecte per a la travessia de la N-340 per la ciutat. Es preveu un carril bici i augmentar places d’aparcament de vehicles. Amb aquesta mesura a més d’aconseguir una mobilitat més sostenible per a la ciutat s’aconseguiria entre un 30% i 40% més d’aparcaments amb els canvis plantejats.
L’Ajuntament d’Alcoi té prevista la instal·lació d’un carril bici que unisca el Pont de Maria Cristina amb la nova rotonda d’accés Nord travessant, Els Alçamora, Alameda Camilo Sesto, Juan Gil Albert i carrer València. Aquesta mesura ja es va anunciar en el ple del passat mes de setembre i podrà ser duta a terme quan la travessia de la Nacional 340 al seu pas per la nostra ciutat siga assumida pel Consistori, la qual cosa es tractarà en els pròxims dies en un ple Municipal. El projecte contempla una reordenació dels aparcaments passant a ser en bateria el que propiciarà un augment del nombre de places d’entre un 30 i un 40%.
Per a informar d’aquest projecte al veïnat i escoltar les seues propostes, ahir va tindre lloc una reunió en la qual es van explicar les diferents opcions plantejades. Es va celebrar una trobada telemàtica amb les associacions de veïns de Santa Rosa, Eixample i Zona Nord que són els barris pels quals passaria aquest carril bici, que no van veure amb mals ulls el projecte i van plantejar alguns dubtes com el fet de a quin costat seria més convenient l’aparcament i que caldria fer actuacions amb les vorades i les voreres entre altres.
El projecte que té com a objectiu crear un carril bici que connecte amb l’existent en la Zona Nord i amb el principi de l’actual eix per als vianants i ciclistes, té com a finalitat afegir també més endavant carrils transversals que unisquen el citat eix amb el carril bici per a tindre una via de comunicació sostenible per a bicicletes i vehicles de mobilitat personal a Alcoi, sent aquest un eix vertebrador.
Amb aquest projecte desapareixia l’actual carril bus que des de la fi del confinament es va eliminar en els seus trams en l’Alameda Camilo Sesto i Juan Gil Albert per a donar major espai als vianants i facilitar la distància social. Aquesta mesura no afectaria la velocitat comercial (temps que tarda a realitzar els trajectes) de l’autobús, ja que segons expliquen la causa dels majors retards es dóna pels vehicles que aparquen en doble fila que provoquen haver de detenir-se i canviar de carril i que el canvi actual no ha afectat la velocitat comercial.
Per al finançament, en principi la idea és presentar-se a projectes europeus, però també podria haver-hi propi o de qualsevol altra administració que s’adaptara a aquest projecte.
“Per al nostre govern la mobilitat sostenible és un eix fonamental, de fet per primera vegada existeix aquesta regidoria a la nostra ciutat. Hem de treballar no sols per l’Alcoi del present, també hem de pensar en la ciutadania que ens segueix i a la ciutat que els volem deixar. Aquest projecte seria molt important per a afavorir la mobilitat sostenible amb bicicleta o vehicle de mobilitat personal i al mateix temps ajudar a crear places d’aparcament en dos dels barris amb major problemàtica com són Santa Rosa i Eixample”, ha indicat el Regidor de Mobilitat Sostenible, Jordi Martínez.