La Tourist Info d’Alcoi ha registrat un total de 283 visitants de la Comunitat Valenciana durant la Setmana Santa de 2021, cosa que suposa un increment del 38,75% respecte a la campanya de l’any 2019.
L’Ajuntament alcoià, a través de la Regidoria de Turisme, ha començat a desplegar el seu pla de màrqueting anual coincidint amb la flexibilització de les mesures anticovid promogudes per la Generalitat Valenciana per a la setmana santa.
La campanya -que abastarà tot el període primaveral- pretén posicionar la ciutat com un destí segur i de qualitat, recalcant per a aquest període primaveral els recursos culturals representats gràficament pel patrimoni modernista, amb rellevància que atorga a la ciutat dels ponts el fet d’ostentar la Capitalitat Cultural 2021 a la Comunitat Valenciana.
La campanya promocional es basa en diverses accions: publicitat estàtica en diversos municipis de les tres províncies; a través de mitjans de comunicació de radio i premsa escrita -tant en paper com digital d’àmbit autonòmic-; així com màrqueting a les xarxes socials.
La Regidora de Turisme, Lorena Zamorano, ha destacat que “el fet que la Comunitat Valenciana es trobe tancada perimetralment està suposant una oportunitat d’enfortiment per als destins d’interior com el nostre. Es constata un increment de les visites i pernoctacions de residents de la nostra regió, un turista molt més fàcil de fidelitzar per proximitat i molt valuós prescriptor del destí, perquè l’important del turista és que vinga i l’explique”.
“Des de Turisme treballem per a crear un destí atractiu als nostres visitants de la mà de les empreses locals, el compromís de les quals amb la qualitat és notori. El foment del turisme suposa un impuls econòmic per a determinats sectors com l’hostaleria, comerç i la restauració; però també un nínxol de mercat per a noves iniciatives d’emprenedoria en torn als serveis turístics complementaris que permeten retenir tot el talent que s’està formant a les nostres comarques, tant en cicles formatius com en graus”, ha conclòs Zamorano.