Aquest matí s’ha presentat la nova edició de la guía del joguet d’AIJU lloc en el marc de la Fira Pre-Show organitzada per l’Associació Espanyola de Fabricants de Joguets (AEFJ) on ser reuneixen fabricants de joguets i clients de cara a la preparació de la pròxima campanya. Una guía única en el context nacional avalada per institucions de consum del sector del joguet.
En aquesta edició la guía inclou un estudi realitzat pel centre tecnològic a 2.800 famílies amb fills/as de 0 a 12 anys i en el qual s’ha analitzat la percepció de la sostenibilitat en el món del joguet. Segons aquest estudi el 32 % de les famílies afirma tindre en compte la sostenibilitat a l’hora de comprar un joguet i el 44 % considera que l’oferta actual de joguets sostenibles és baixa o molt baixa. Tot i que la sostenibilitat és un dels 10 factors més importants, aspectes com la qualitat-preu (62%), el valor educatiu (56%), i la petició infantil (46%), continuen sent els principals criteris de compra.
Cal destacar que aquest any la guia ha obtingut una subvenció nominativa de 216.000 euros de la Conselleria d’Economia, a través de l’Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE). Es per aço que Ivace internacional ha preparat una missió inversa amb empreses importadores procedents del Regne Unit, Turquia i Grècia amb l’objectiu d’aportar noves oportunitats de negoci a les empreses valencianes.