AIJU ha presentat hui la seua guia de joguets cara al Nadal que s’aveïna. Un document que tracta de ser un suport per als Reis Mags i el Pare Noel a l’hora d’elegir els millors regals per als menuts, i que es basa en una metodologia científica que avalua tots els punts forts de cada producte. Enguany s’ha prestat especial atenció a la usabilitat dels joguets per a xiquets que tenen limitacions físiques o psíquiques.
S’apropen les dates nadalenques, aquelles en les que un sector productiu important de la muntanya alacantina aglutina bona part de les seues vendes anuals. Es tracta del sector jogueter, que només a la Foia de Castalla aglutina aproximadament un 40% del total de la producció de joguets a tota Espanya. Tot i la lluita continua per subratllar la necessitat del joc per als més menuts, amb la intenció de desestacionalitzar les vendes més enllà del Nadal, els jogueters encara depenen molt dels Reis Mags i el Pare Noel. I també de la qualitat dels joguets que comercialitzen.
La seu de l’Institut Tecnològic del Producte Infantil i d’Oci, AIJU, ha acollit hui la presentació de la XXVIII Guia AIJU del Joguet, que avalua els millors joguets per a diferents lapses d’edat. L’estudi, que analitza fins a 135 productes de tot tipus fabricats per 34 empreses jogueteres, busca establir els joguets més idonis per als menuts en funció de la pedagogia que ofereixen i les seues capacitats per a generar aprenentatge. Tots han passat per una metodologia d’estudi de 100 hores de jocs lliure amb les que s’estableixen els millors joguets per a enguany.
La guia AIJU ha fet una intensa avaluació dels joguets per als Nadals d’enguany, en els que ha trobat una creixent presència de la tecnologia. Així mateix, altre dels punts importants de l’estudi parla de la pèrdua de temps de joc al carrer, un fet al que contribueixen mesures públiques que coarten la possibilitat dels menuts per a jugar a l’aire lliure. Altre dels punts en els que ha incidit la guia és en les condicions que tenen determinats joguets per a ser accessibles a xiquets que pateixen qualsevol limitació física o psíquica.
L’anàlisi fet des d’AIJU s’ha centrat en 636 famílies amb fills d’entre 0 i 12 anys procedents de tota Espanya per a una guia que compta amb aplicació mòbil i inclús amb la novetat de la mascota de la guia en holograma.