Home Alcoià La Fira Textilhogar organitzada per Ateval ha permès 1.300 reunions comercials entre...

La Fira Textilhogar organitzada per Ateval ha permès 1.300 reunions comercials entre empreses i compradors tèxtils

0
SHARE
Un dels expositors de les comarques ple de gom a gom a Textilhogar, en Fira València.

La Fira TextilHogar-Home Textiles Premium ha tancat les portes després de quatre dies centrant l’atenció del sector a nivell internacional, com a aparador de les principals novetats en disseny, tendències i innovació de les firmes més prestigioses, tant nacionals com estrangeres. Un certamen que proporciona un revulsiu a l’activitat comercial per a la indústria del tèxtil-llar, i que ve marcat per la missió inversa organitzada per Ateval, que ha facilitat més de 1.300 reunions amb compradors potencials.

L’edició d’enguany ha destacat per l’afluència de públic -amb fins a un 20% més que l’any passat- i que s’ha notat especialment a l’activitat viscuda cada dia als pavellons. A falta de les xifres oficials, el principal aparador internacional del sector tèxtil-llar a Espanya deixa bones sensacions i expectatives de negoci per a les empreses expositores, segons assenyalen des de l’Associació d’Empresaris Tèxtils de la Comunitat Valenciana, Ateval.

L’associació ha realitzat una aposta important per la promoció internacional del sector, amb l’organització d’una missió inversa amb compradors i prescriptors de 38 països, i ha coordinat les agendes B2B als aparadors dels diferents expositors durant els dies de Fira. Una campanya que compta amb el suport de l’IVACE Internacional i l’ICEX.

Segons ha assenyalat Leila Bachetarzi, Directora d’Internacionalització, “a Ateval coneixem molt bé el sector, les nostres empreses i tota la seva oferta, per això per a la coordinació de la missió inversa, filtrem i seleccionem adequadament els compradors que convidem, de manera que tinguin el màxim potencial de compra i que les trobades es traduisquen en oportunitats de negoci reals, a curt i mitjà termini”.

En aquest sentit, les primeres impressions dels expositors són molt positives, ja que s’han pogut reunir amb potencials compradors, mentre que des d’ATEVAL assenyalen que els visitants han valorat molt la qualitat, la innovació i el disseny. “S’han quedat impressionats per les novetats en tèxtils tècnics per al segment contract, les col·leccions i la varietat en les aplicacions per al segment tant hoteler com a residencial”, ha destacat la responsable d’Internacionalització.

Amb tot, des d’Ateval posen en valor la potent imatge que ha donat el sector amb la seva oferta a Textil-Hogar, en un pavelló que, a més, aquest any ha comptat amb els atractius de la zona de tendències, i l’espai contract Hotel Hàbitat.

Eina comercial

Segons Leila Bachetarzi, “la gestió d’Ateval en aquest tipus de certàmens és molt important ja que posem a disposició de les empreses una eina comercial potent i vetllem perquè el sector estigui unit sota un mateix paraigua com és la Fira TextilHogar-Home Textiles Premium. Tot això, recolzat per un projecte molt competitiu per facilitar la participació dels expositors i els gestionem ajudes perquè el retorn sigui tan profit com siga possible”.

Per la seua banda, el president d’Ateval, Pepe Serna, ha assenyalat que “les primeres impressions després de la fira són molt positives i encoratjadores. Crec que estem en una fase de transició que ens ha de portar a un dinamisme i a un canvi de model tal com ho hem viscut a TextilHogar”. Serna ha valorat l’evolució del certamen destacant que “tot i els alts i baixos ha sabut anar adaptant-se fins arribar al certamen que hem vist aquest any”.

De la present edició ha destacat “la integració i convivència amb la resta de salons amb què ha compartit espai TextilHogar, i l’originalitat de zones com la de tendències o contract al costat del disseny, innovació i qualitat de producte que han mostrat les empreses en els seus respectius estands”.

Aposta per la sostenibilitat

Respecte a la missió inversa duta a terme per Ateval, ha confirmat, que “continua sent una fórmula molt vàlida i que funciona”; i ha destacat la presència cada vegada més gran de professionals de l’arquitectura, el disseny, l’interiorisme i la decoració que, a més, saben valorar l’aposta ecològica, d’economia circular, digitalització i millora de materials de les empreses.

Amb tot, ha dit, “Textilhogar és tot un referent i una cita destacada al calendari del sector per a tot Europa” Com a punt de trobada dels principals agents del tèxtil llar, la fira ha estat l’escenari elegit pel Consell Intertextil Espanyol, un any més, per fer el comitè executiu, en què es van posar sobre la taula, les mesures i accions amb les mitigar les previsions del sector”.