El Patronat Provincial de Turisme Costa Blanca ha analitzat la repercussió que ha tingut la seva participació a la 44a edició de FITUR, una fira que va tancar aquest diumenge 28 les portes amb una assistència de més de 250.000 visitants: 156.000 professionals i 97.000 persones de públic general. Durant l’esdeveniment, la Costa Blanca ha comptat amb 33 municipis que han assistit de forma presencial, amb tècnics turístics repartits als 24 taulells amb què comptava l’estand, de 205 metres quadrats.
A més, prop de 60 municipis de la província han desenvolupat del 24 al 28 de gener diverses presentacions, activitats promocionals i degustacions, encara que les 141 localitats alacantines han estat presents a través d’informació turística i fulletons descargables. Cada aparador de les poblacions que hi han acudit presencialment estava retolat amb el nom del municipi, que a més disposava d’un tòtem amb un QR que redireccionava a la guia turística.
S’esperen més visites a la província
Tal com ha explicat el director de l’organisme autònom de la Diputació d’Alacant, José Mancebo, l’estratègia dissenyada enguany per Costa Blanca a FITUR “s’ha centrat en l’accessibilitat, la sostenibilitat i la innovació, així com a consolidar la connectivitat aèria, tant amb destinacions tradicionals com amb altres mercats emergents a través de nous enllaços”. “La intensa agenda de contacte amb operadors, professionals del sector, aerolínies i agències ens ha permès, a la fira internacional de turisme més gran del món, testar el sector en un moment en què s’espera batre xifres rècord de reserves i de visitants a la província d’Alacant”, ha assegurat Mancebo.
L’estand Costa Blanca, ubicat dins de la zona de Comunitat Valenciana al pavelló 7, ha comptat durant tot el certamen amb un panell residu zero, un aparador que ha permès als visitants descarregar en línia la informació turística de cada municipi de la província.
Així mateix, des de dimecres passat al matí fins divendres a mig dia la zona de vídeo Wall de Costa Blanca ha acollit la realització de 81 presentacions dividides en 10 blocs temàtics sobre innovació i DTI, campanyes de promoció, nous recursos turístics, agenda cultural, agenda esportiva, gastronomia, festes, ciclisme, enoturisme i natura.
Costa Blanca va realitzar l’acte central celebrat a la Plaça Central de la Comunitat Valenciana, on es va anunciar l’estratègia del Patronat Provincial de Turisme de la Costa Blanca davant d’un nodrit grup d’empresaris i professionals del sector turístic.
A més de presentacions, un total de 16 localitats de la Costa Blanca van realitzar 24 showcookings, demostracions gastronòmiques o tasts en directe. Es van desenvolupar, per altra banda, més de 35 cites professionals amb tour operadors, receptius, OTA’s, recintes firals, mitjans de comunicació, portals turístics i prescriptors, així com reunions de treball amb diferents Oficines Espanyoles de Turisme a l’Estranger i amb productores, fires especialitzades i emplaçaments cinematogràfics.
El director del Patronat Provincial de Turisme ha puntualitzat que FITUR “és un certamen que marca el punt de partida del calendari firal del nostre organisme autònom i representa un fòrum únic per promocionar la destinació, presentar nous productes, conèixer les darreres tendències i mantenir reunions de treball amb agents del sector turístic dàmbit internacional”.
Aposta pel cinema
FITUR també ha estat l’escenari perfecte per impulsar productes turístics com ara el cinematogràfic. La Plaça Central de l’estand de la Comunitat Valenciana va acollir dissabte la presentació de ‘Matiné Costa Blanca Film Commission’, un projecte amb què el Patronat Provincial de Turisme ha difós les bondats del territori per a l’enregistrament de llargmetratges, curtmetratges i audiovisuals, així com per promocionar les últimes pel·lícules i sèries rodades en territori alacantí. O l’esportiu, amb agendes tancades amb 13 empreses d’esport outdoor, de competició i grans esdeveniments a les dues franges d’espai de reunions de FITUR Sports.
La presència de Costa Blanca a la zona dedicada a FITUR LGTBQ+ ha estat també fructífera. El Patronat Provincial de Turisme ha comptat amb un taulell des del qual ha presentat la seva agenda 2024 amb representants de la Gala Drag Queen de Torrevella, del Benidorm Pride Festival, del Festival Diversa d’Elx, de l’Orgull d’Alacant, de l’Orgull Rural de l’Orxa o el CalpPride.
Regals als potencials visitants
Finalment, durant aquest cap de setmana passat l’espai Videowall de Costa Blanca ha ofert un animador Quiz per posar a prova els coneixements dels visitants sobre la Costa Blanca i participar en el sorteig de premis i estades a la província. El Quiz Viu la Costa Blanca va atorgar als assistents 30 packs d’experiències a la província, una iniciativa en què van participar unes 60 entitats del territori.
En concret, es van dur a terme 28 rondes de joc amb més de 1.120 participants amb importants premis, com ara nit és d’hotel, sopars, dinars, experiències de turisme actiu i estades a càmpings. A l’apartat de xarxes socials, es van executar més de 200 publicacions realitzades amb l’etiqueta #CostaBlancaenFitur, amb una repercussió superior a les 300.000 impressions.
La gastronomia també ha tingut una atenció especial amb l’acte promocional ‘Saborea Costa Blanca’, amb què la Diputació va mostrar a més de 200 mitjans de comunicació especialitzats, prescriptors de destinació, professionals del sector i autoritats el potencial culinari de la província. Aquest esdeveniment es va desenvolupar a l’Espai Kitchen Club de Madrid, conduït pel cuiner Julius Bienert.