Els atractius turístics i patrimonials modernistes d’Alcoi protagonitzen el número 39 de la revista ‘Coup de Fouet’ editada per la Ruta europea del Modernisme. L’única revista internacional dedicada enterament a l’Art Nouveau.
Des de la contraportada i a través de les 6 primeres pàgines de la revista, el Modernisme s’obri als lectors amb fotografies a tot color d’espais singulars com el Cercle Industrial, l’antic parc de bombers, alguns habitatges privats, la Casa de Laporta, Casa d’Escaló -actual seu del Conservatori de Música i Dansa de la ciutat- i la Casa del Pavo, entre altres. Igualment, la publicació es fa un esment especial a la forja, els frescos i els paviments hidràulics i de Nolla.
Aquesta revista editada per l’Institut del Paisatge Urbà de Barcelona es publica en anglés i català i es fa arribar a tots els membres de l’Art Nouveau Club a més de les institucions i països membres de tot el món que formen part de la Ruta Europea del Modernisme. La revista és semestral i té una tirada de 1.800 exemplars.
Conservació del patrimoni modernista
La Ruta Europea del Modernisme, a la qual pertany l’Ajuntament d’Alcoi, és una associació sense ànim de lucre formada per governs locals i altres entitats públiques i privades compromeses amb la protecció, la millora, la difusió i la promoció del patrimoni artístic i especialment arquitectònic conegut internacionalment com Art Nouveau.
El principal objectiu de la ruta és donar a conéixer entre els ciutadans d’Europa i del món en general els valors patrimonials del Art Nouveau, amb la finalitat d’assegurar millor la seua pervivència amb la finalitat que puguen gaudir-lo les generacions futures.
La Regidora de Turisme, Lorena Zamorano, ha destacat que “Alcoi està en dues xarxes culturals europees: la del Modernisme i la de Cementeris Significatius. Açò té molts avantatges: un fonamentalment és la visibilitat que ens ofereix; i un altre és el posicionament que ens proporciona com destinació cultural i a més, també aconseguim un enfocament acadèmic i més formalista pel que fa a la promoció com ja hem vist en la publicació d’aquesta revista”.