El Consell ha aprovat la subscripció d’un conveni de col·laboració entre Turisme Comunitat Valenciana i l’Ajuntament d’Onil per a la realització d’accions de promoció del producte turístic relacionat amb l’activitat economico-turística de la Vall del Joguet durant el 2023. A través d’aquest acord, Turisme Comunitat Valenciana destina 50.000 euros perquè l’Ajuntament d’Onil duga a terme aquestes actuacions, entre les quals destaca el Pla de producte turístic Vall del Joguet.
Aquesta estratègia busca dissenyar i posar en marxa les millors accions possibles per aconseguir crear i establir les bases de consolidació d’un producte turístic de gran singularitat. L’objectiu és desenvolupar el producte Vall del Joguet perquè competisca al mercat turístic de manera efectiva, incrementar l’atracció de visitants als municipis que participen en aquest producte específic, millorar la col·laboració public-privada i desenvolupar la participació i la dinamització del sector turístic del territori.
Nou sector econòmic capaç de crear ocupació
Així mateix, la finalitat d’aquest nou producte turístic és beneficiar les empreses locals de cada localitat participant, així com altres projectes turístics d’aquests municipis. Entre els objectius també es troba el de potenciar el desenvolupament del treball de recerca del patrimoni material i immaterial relacionat amb el món del joguet, i afavorir la creació d’una nova ocupació.
Una altra de les actuacions previstes en aquest acord és la realització de l’estudi de demanda del producte Vall del Joguet, l’objectiu del qual és conèixer la realitat de la demanda turística actual i potencial del territori, mitjançant l’anàlisi de diverses informacions disponibles, incidint en el coneixement sobre el volum i la dimensió del turisme, tant en els seus aspectes de nom de visitants com d’estades, estacionalitat i tipus d’allotjament, entre d’altres.
Un producte turístic únic
Aquest estudi permetrà conèixer en profunditat el perfil més ajustat de la persona visitant/consumidora del producte, de manera que influïsca a millorar la gestió de la inversió de recursos i accions de promoció. També es crearà un espot publicitari de la Vall del Joguet per utilitzar-lo com a material de promoció en diversos suports i llocs.
Onil, Ibi i Castalla són tres municipis limítrofs que tenen una història comuna lligada a la indústria del joguet. En l’actualitat són una destinació rural de caràcter incipient, l’objectiu de la qual és transformar-se, sota el nom de Vall del Joguet, en una destinació turística diferent, basada en una marca i unes experiències úniques relacionades amb el joguet com a identitat reconeixible, amb la naturalesa i el ric patrimoni com a recursos addicionals.